Dag 07 Las Vegas

11 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De laatste dag is alweer aangebroken. Vandaag staat de Stratosphere op het programma van B, B en D.

De stratosphere is het hoogste gebouw van Las Vegas met zijn 350 meter. Het gebouw is uiteraard ook een hotel en casino, want anders doe je natuurlijk niet mee in Vegas.

We besluiten de kaartjes beneden te kopen aan de balie. De attracties kosten namelijk 15 dollar per stuk boven en de entree is los 20 dollar. Wanneer je besluit eerder kaartjes te kopen, betaal je maar 5 dollar per attractie. Brum en Roos besluiten als echte kerels alle attracties te doen, helaas durft Bas maar 1 attractie aan. Tijdens de rit richting de toren hebben Brum en Roos hem wel proberen over te halen, maar helaas zonder resultaat. De hoogtevrees wint het van het feit dat je de rest van het jaar als schijtert ;) bekend staat.

Op deze toren staan de drie hoogste attracties ter wereld:

1.      Big Shot (329 meter) = Stoeltjes die tientallen meters aan een paal omhoog schieten

2.      Insanity (270 meter) =  Ronddraaiende stoeltjes naast de toren

3.      X-cream (264 meter) = Stoeltjes die over de rand van de toren naar voren schieten

We moeten met de lift naar de hoger gelegen attracties.“This is highest en fastest elevatolll in wollllld’, weet de oudere Aziatische medewerker ons te vertellen. Brum geeft bij het uitstappen aan dat hij verwachtte dat de liftmedewerker een vlieg zou klemmen tussen zijn vingers (zoals Mr. Miyagi in Karate Kid). Roos en Bas zijn blij dat hij de grap niet in de lift maakte. Angstig dat hij ons, a la Killl Bill, een oogballetje zou ontnemen.

Op 260 meter heb je een adembenemend uitzicht over de stad en kan je mensen een skyjump zien maken. Aan een staalkabeltje naar beneden springen…..nee dank je !!

IMG-20170910-WA004420170910_124001

Brum en Roos starten met de X-scream. Een soort raket die vol naar voren schiet over de rand van de toren. Je hebt iedere keer het idee dat dit je laatste seconden op aarde waren. Roos is niet blij, maar Brum laat de handjes nog even los bij de laatste blast naar voren.  Godvah wat een kutding hehehe!

Hierna gaan we met het Vegas drietal in de Big Shot. De bekende schietstoeltjes, die in menig pretpark staan. Maar dit geeft toch net weer een andere beleveing als je op het hoogste punt van 350 meter aankomt en gewichtloos in de lucht hangt, AAAAARRRGHHH!!!!

Tenslotte gaan Brum en Roos in de engste ride van allemaal, De Insanity. Een soort hangend zweefmolentje, dat op 270 meter hard gaat ronddraaien. Door het draaien kom je schuin met het gezichtsveld boven de afgrond te hangen. De meneer naast ons schreeuwt het uit als we langzaam boven de afgrond komen te hangen. We zijn nog niet gestart en we schijten al in ons broek. Al met al lijkt de attractie mee te vallen, maar wacht even we waren nog niet op volle snelheid!! We draaien als een dolle op een hoogte van 270 meter. Naar beneden kijken zorgt voor draaierigheid en angstige momenten, leuk hoor thrillrides hahaha! Na enkele minuten stopt deze horror eindelijk pffff….gelukkig heeft Bas alles gefilmd…..

IMG-20170910-WA0043

Na de attracties hebben we dorst gekregen. We halen een drankje in een benzinepompje dichtbij de Stratosphere. Enkele honderden meters van het gebouw, maar je ziet direct het straatbeeld veranderen. Op internet hadden we al wat gelezen over de slechte reputatie van de buurt tussen de Strip en de Stratosphere. Het “Gangster”gehalte ging direct omhoog rond en binnen het tankstation. Oudere auto’s, bandana’s, mexicanen met tattoos tot de nek….Snel inladen die boodschappen en wegwezen haha!

20170910_180439

Het casino Circus Circus willen we ook nog even bekijken. Dit is een van de oudere casino’s van old Vegas. Vooral geliefd bij gezinnen, aangezien er een groot speelparadijs is gevestigd. Ook treden dagelijks diverse circusartiesten op. Het doet allemaal, op de kermis na, wat vervallen aan, maar dit heeft ook zijn charme. Heej een Mcdonalds….Brum moet wel zijn geliefde pittige chickenburger bestellen…deze zijn namelijk niet in Nederland te verkrijgen en heeft het ongeluk dat Mcdonalds zich heeft teruggetrokken uit de foodcourts op de Strip. Een restaurant die eisen kan stellen aan het miljardengeweld op de strip. Het zegt alles over de macht van dit concern. We praten nog even na hoe ook wij verslaafd zijn gemaakt door de Happy meals van vroeger. De oude Mac in de Boogaart met die groene stoeltjes….waar blijft de tijd…

Na het eten op naar de hotelkamer. Het spelletje Beerpong gaat dan echt gespeeld worden. Bas en Roos treden vandaag aan onder het toeziend oog van Brummelaar. Per man staan er 4 glaasjes bier, pure vodka en pure malibu klaar. Wanneer de tegenstander de pingpongbal in jouw glaasje deponeert moet je deze opdrinken. Eindstand 6-5 in het voordeel van Bas. We zijn direct klaar voor de laatste avond, hik…..

Ook deze avond willen we ons geluk beproeven in Luxor.. We besluiten 50 dollar de man in te leggen om de laatste avond nog wat geld binnen te slepen. De winst delen we dan door drieën. Het geluk was deze keer vooral aan de zijde van Bas en Brum. Zodoende hield Roos zich meer afzijdig, zodat deze mannen de inzet konden verdubbelen. Nou ja…zesdubbelen haha. De getallen bleven vallen. Hiii Haah, C’mooon!

We werden snel vergezeld door een stel uit Texas. De vrouw speelde en won ook veel fiches. Dit kwam de sfeer aan tafel alleen maar ten goede. Ze ging al snel mee in onze vuistboksjes als we weer prijs hadden. “Tik m aan” klinkt toch leuker als een Amerikaanse deze uitspreekt. Ze vroeg zich tevens af wat een Meier was. What is a maaaaier….A hundred bucks in Haags madame! Haha! We hadden op een gegeven moment wel een gaatje in onze vuistjes van haar trouwring door al het boks geven. Scherp diamantje pfff…. Those guys must have won a thousand bucks now, riep haar man na een paar uur spelen. Brum besloot zijn zakken is even na kijken. Inderdaad zeg en dan hebben we de fiches van Bas nog op te spelen. Brum besluit te wisselen. Helaas viel op de laatste 50 dollar geen noemenswaardige prijs meer. Brum won nog wel met eigen inzet op een high limit 5 dollarkast een leuk extraatje. Altijd lekker zo afsluiten. We huppelen intens gelukkig en licht aangeschoten naar de kamer om uitgerust morgen onze vlucht te pakken.

De volgende ochtend is Roos al vroeg bezig zijn spullen te pakken. Blijkt dat de vlucht richting Minneapolis al bijna vol zit. Hij besluit dus vroeg naar het vliegveld te gaan om richting Detroit of Atlanta af te reizen. Zie jullie thuis mannen! Het was een geweldige trip! Voor herhaling vatbaar, want zelfs na meer dan een week in Vegas heb je nog steeds niet alles gezien. Hopelijk over enkele jaren vergezeld door meerdere vrienden!

1. Bas:
    15 september 2017
    Mooi geschreven roostiaan! Was een supertrip!