Dag 06 Las Vegas

9 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We ontkateren bij het zwembad na een vette hap gegeten te hebben bij Luxor, het casino hotel in de vorm van een grote piramide. Deze ligt direct naast ons hotel en heeft naar onze mening betere eettentjes. Een soort mcegg en aardappelkroketjes worden om half 12 verorberd. We hebben m aardig geraakt gisteren, dus nu snel een duik in het zwembad. Veel verder dan chillen op de bedjes komen we even niet.

Brum wilt wat merchandise kopen van de plaatselijke ijshockeyclub The Vegas Knights. Deze is gevestigd in de T-mobile arena. Uiteraard weer een inmens gebouw, hoe kan het ook anders. Eenmaal binnen in de fanshop worden we geholpen door (wederom) superklantvriendelijk personeel. Ze zijn gek van het T-shirt van Bas. Hierop liggen twee hippies in de achterbak van een auto met een drankje en pretsigaret met de tekst Festival Life. De verkoopster roept "I love your shirt" en roept haar collegas erbij. I used to live like this before I had kids. Ze moet deze online bestellen want gekke opdrukken op shirts lijk je niet te vinden in winkels. Ze zal het online moeten bestellen dan maar. Brum vindt leuke hebbedingetjes. Kan ook niet anders als je zelfs pingpongballen verkoopt van een ijshockeyteam haha.

jumpingbassie

In de namiddag besluiten we bij de Cheesecake Factory te gaan eten. Maar eerst moet manager Bassie Nog op de foto met zijn werkgeverslogo T-mobile. Gekscherend door Brum en Roos standaard B-mobile genoemd, want Bassie promoot zijn werkgever minimaal een paar keer per dag. Hij kan dus weer lekker slijmen bij de baas als hij terug is uit de states haha.

Hierna op naar Ceasars Palace om de auto te parkeren. Helaas hebben alle casino's sinds kort de regel dat je moet betalen. Ze verdienen namelijk nog niet genoeg. Het verkeer schiet niet echt op.
Het is zaterdag en dat is te merken aan de drukte en klederdracht van de vrouwen. Tijdens het wandelingetje naar het restaurant valt op dat hier geen optie is om geen decolleté te hebben. Maar ja het is Vegas, alles is nu eenmaal groter en  mooier hier, "dus ik bemoei niet". Je moet het gezien hebben haha.

Na 15 minuten is er een tafel vrij om te eten bij de CheesecakeFactory. Bas had al de gehele week trek in pasta. Nou dan heb je hier genoeg keus. Heerlijke burger en twee pastas met kip paddestoelen en witte wijnsaus worden voor de helft verorberd. Wat een grote borden blijven Het toch. We houden ruimte voor de cheesecske en muffintaart na....bllluuuurrrrb! Tijdens het eten evalueren we de afgelopen dagen. De show staat zeker in de top 3 van deze vakantie. Het is nu al een topvakantie te noemen. Geen gehaast, we lachen 24/7 met elkaar en hebben op onze tijd ook serieuze gesprekken. Kortom zo wordt een vriendschap alleen maar nog hechter. Als je dan ook nog het dessert gaat delen.....hahahaha.

ccffonteinThe greatest

Snel Afrekenen. Het is "tiet" voor de fonteinen van de Bellagio. We zijn het er over eens dat er in Vegas iets in het water moet zitten of de Schumachers overuren maken. Wederom moeten we ons een weg banen door het Dubbel D geweld dat op ons afkomt. Nu horen we de vrouwen denken..."Moet dat nou"...
Dames er is geen ontkomen aan. Vergelijkbaar met het NIET bezoeken van een casino. We ontdekken de stad en al haar facetten, dus onderwerpen dit thema ook aan grondig onderzoek om de verschillen met Nederland te zien en een goed onderbouwd verslag te kunnen uitbrengen aan onze achtergebleven maatjes.

Na een half uur wandelen komen we aan bij de fonteinen. De show start om 8 PM.
Op de klanken van Italiaanse Klassieke muziek dartelt het water, op de maat van de muziek, over de fontein. Een mooi schouwspel een must see in Vegas. Helaas duurt het maar 5 minuten. Rustgevend na al het wandelen de afgelopen dagen.

Na deze show besluiten we terug naar de kamer te gaan om even een watertje te drinken. We vallen bijna in slaap, maar willen wel nog een gokje wagen in Luxor. Gezellig casino met vooral hippe muziek op de casinovloer. Brum en Roos besluiten te rouletten. Bas gaat zijn geluk beproeven bij de gokkast House of Cards. Bas kijkt eerst nog even met Brum en Roos mee. Hij brengt geluk. De cijfers vallen vaak onze kant op. Tik m aan Bastiaan!!!! Na anderhald uur spelen staan we op 290 winst en leveren we de fiches in. De 275 delen we en Roos maakt van de 15 euro bij Black Jack 50 dollar. Dan maar Nog even spelen op een andere roulettetafel. Geluk valt weer onze kant op. We pakken hier ook nog even een extraatje, waarna we beide met 175 winst de avond afsluiten. Eindelijk!

We hebben energie gekregen van de avond, maar zoeken snel ons bedje op om morgen fit te zijn voor de stratosphere. Het hoogste gebouw in Vegas. We keep in touch!!

1. Connie:
    11 september 2017
    Jongens wat super leuk dit te lezen. Is ook erg leuk geschreven. De vriendschap die jullie al jaren hebben is nog hechter geworden! Wat zullen jullie een hoop verhalen mee naar huis nemen zeg
    Vanavond Nederlandse tijd stappen jullie alweer het vliegtuig in. Een hele goeie terugvlucht en Dan zie je morgen weer!
  2. Tante S:
    11 september 2017
    gelukkig een keer geluk in het casino!! geniet vd laatste avond en morgen fijne terug reis,
  3. Marco:
    11 september 2017
    Het is prettig om jullie verhalen te lezen mannen en leuk dat jullie nog wat gewonnen hebben...hou het geluk aan jullie kant en veel plezier nog!!