Dag 04 las vegas

7 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De dag begint met een ritje in de achtbaan van New York New York. Grote baan inclusief loopings en kurkentrekkers. Wakker worden met een shot adrenaline. We zullen het nodig hebben, want we gaan vrijwel alle casino's van de strip bekijken.

lv3

Na de achtbaan gaan we kaartjes halen voor, volgens velen, de mooiste show van Circue de Soleil genaamd《O》. We hadden deze voor de reis op onze bucketlist geplaatst. Hopen dat er nog kaartjes zijn...

De balie is om elf uur open, we hebben nog even tijd om een kastje te spelen. Roos is fan van de Walking Dead, dus hoppa! De kast is bijna 3 meter hoog met een stoel met grote boxen inclusief leren stoel die reageert op (bijna) prijs. Het heeft eigenlijk niets meer met gokkasten te maken. Het is een soort halve 4d bioscoopexperience, waar een verlavingsgevoelige, lijkt ons, moeite heeft om te stoppen. Vegas Fuckt met je zintuigen en klopt op iedere mogelijkheid het geld uit je zakken. Ga hier dan ook alleen maar heen als je dit accepteert, want anders lijdt dit alleen maar tot ergernis. Weer geen prijs, we delen ons verlies dus het doet nooit echt pijn. Wel leuk om een keer zoiets te spelen.

De balie gaat open en we bestellen drie kaartjes voor de show. Het is prijzig, maar hier ontkomen we niet aan in Vegas. Gelukkig zijn we lid van het casino. Dit scheelt weer 15%. Zeer benieuwd naar de show, starten we met de trip rond de Strip. We starten met een stevig ontbijt bij Denny's. Dit keer geen woeste klanten, dus een rustige start van de dag.

Lv4lv2

Winkelcentra en casino's volgen zich op. Wat een inmense gebouwen. Parijs, Venetië, Rome....Alles komt voorbij. Gelukkig schijnt de zon vandaag minimaal, de beentjes krijgen het wel zwaar te verduren. Je loopt gemakkelijk een uur door 1 casino. Zoveel oog voor detail om je in de sfeer van het hotel te houden. De gondels die door de Venetian varen,  oud-Romeinse beelden, fonteinen, zelfs hele arena's. Vooral Bas kijkt zijn ogen uit. Bij ieder nieuw casino is dat zijn favoriet. De tijd vliegt voorbij en we besluiten te eten bij een burgertent. American Football op de achtergrond op de tv's. Iedereen schreeuwt bij een punt voor hun favoriete team. We zijn het erover eens dat het een Kut sport is en blijft. We kijken dan maar een potje Us Open.

lv1venetian

Met een volle maag wandelen we naar het hotel om met de auto naar het Bellagio te rijden voor de voorstelling 《O》. Het is druk op de Strip en we moeten nog opschieten om op tijd te zijn. Valet Parking dan maar. De auto wordt geparkeerd, haha wat een luxe. De deuren openen als we in de rij staan. We worden geplaatst iets links van het midden van het podium. Het gordijn is uiteraard gesloten. De wachttijd wordt gedood met twee clowns, die het publiek vermaken met een act over het lekkende plafond. Water is het hoofdthema van de show. Er komt al echt water uit het plafond.

Na een kwartier wachten begint de show dan echt iets voor half 10. De acrobaten lopen voor en achter door de zaal vergezeld door live zang en muziek. Dan opent het gordijn en verschijnt een inmens groot ZWEMBAD!!! WHAT THE FUCK! We moeten wennen aan de drukt op het podium, op de rand dansen en rennen de acrobaten, maken salto 's en duiken in het water. Dan ineens loopt men op datzelfde stuk...het podium komt dus omhoog en kan ook weer omlaag.

Een soort donker sprookje is het thema van de show, circusacts als trapezen en zelfs duiken van 10 meter hoogte, wat een schitterende show. Een aanrader voor iedereen die in Vegas zoiets wilt bezoeken. Tussen de acts komen de twee clowns van begin van de show Nog voorbij. Op een drijvend huis spelen ze hun act. Vooral de dansact op een Spaans melodietje, waarbij bezoekers moeten meedoen, werkt echt op de lachspieren. Er is geen moment rust in de show, het is meer dan anderhalf uur lang spektakel. We hebben echt totaal geen spijt van deze voorstelling en zijn kapot van alle indrukken. We besluiten vroeg te gaan slapen, want morgen staat de Hoover Dam op het programma.

1. Esmee:
    9 september 2017
    Super leuk al die verhalen zo!!
    Jaloers ;)
    Have fun daar nog!!!

Xx
  2. Cherrelle:
    9 september 2017
    Gaaf schatties. Ben benieuwd naar de foto's! Nog even en dan weer knuffelen.. Ja jij ook Bassie hahhaaa X
  3. Tante S:
    11 september 2017
    gaaf hoor wat jullie meemaken en beleven! leuk om te lezen