Animal Kingdom & Hollywood Studio's

7 mei 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Goodmorning!

Hier de 4 marathonlopers weer eens met hun avonturen in Disney. We starten de dag bij het Animal Kingdom. Een jungle en dierentuin in 1. Op de parkeerplaats is te zien dat het druk is.

Entree AK

We beginnen met de Safari in het park. Met echte Safaribussen rijden we langs de Afrikaanse steppe. Neushoorns,  nijlpaarden,  krokodillen,  gnoes, giraffen, olifanten en alle andere bekende dieren die we uit Afrika kennen. Rijden dus kilometers langs groene velden,  waar de meeste dieren gewoon vrij rondlopen. Door de grootte van het park doet dit dus niet echt aan als een dierentuin.

Safari 4  Safari 3

Safari 2  Safari 1

Na de Safari gaan we naar de Evererest Yeti achtbaan. Wakker worden in een snelle achtbaan, die ook nog eens achteruit gaat. Dit keer niet over de kop, al lijkt dat door de scherpe bochten soms wel te gebeuren. De yeti sloopt de baan en we worden in de donkere berg alle kanten op geschoten.

Hierna op naar Dinoland. Hier staat een achtbaan en een thrillride. Tych en ik gaan misselijk worden. De dames blijven achter op een bankje in de zon. Tych en ik schieten van links naar rechts en het karretje draait ook nog eens rond. Pfff.... toch hebben we na de rit wel trek in popcorn, Lekkah!

Na de popcorn Dinosaur in. Naar mijn mening 1 van de leukste en apartste attracties. We reizen terug in de tijd net voor de inslag van de grote meteoriet, welke waarschijnlijk zorgde voor uitsterven van de dino's. Een snelle dolle rit langs enge dino's. Eng als de grote T Rex ons naast het karrertje laat schrikken. De kar beweegt zo dat het net lijkt alsof we door de jungle racen. Aaaaaaargh! Gelukkig hebben we het overleefd.

We willen een show zien. Als we bij Finding Nemo zitten, blijkt dit voor de kleintjes vooral leuk. Wij gaan dan maar nog een keer in de Yeti achtbaan. Hierna door de show van de Lion King. Het publiek zit rond de vloer, waar de zangers,  dansers en acrobaten hun kunsten vertonen. Tussen de 4 open zijdes tussen de tribunes staan grote karren met Pumba, Simba, giraf en een olifant. In het midden vertonen acrobaten en vuurspuwers circus acts. Coole show. Kinderen uit het publiek werd gevraagd mee te doen. Tych kreeg de schrik van zijn leven,  toen wij de acteur zijn kant op stuurde en hij naar voren mocht komen.  Haha dat durfde hij toch niet. Na een leuke show vol met de bekende Lion King liedjes,  was het tijd voor het volgende park.

Boom AK  Auto  Entree Studio's

We rijden naar de Mac en gooien ons vol met de bekende vette hap. Behalve Melis, welke sla bestelt. Tych kan het niet begrijpen. Er zijn toch hamburgers en dan eet je sla. ...?  De laatste happen snel naar binnen en op naar de Hollywood Studio's.

Park is minder lang open dan verwacht en het is druk. We plannen de leukste attracties. Fast passen halen. Daar staat de eerste chago Amerikaanse van deze hele trip. Volgens haar is er 1 rij,  maar er zijn twee computers?  Door de rare toon die ze aanslaat, krijgt ze van ons "the wind from the front!" Ga jij maar eerst joh! We zijn 2 seconden later aan de beurt en laden de fast pass op onze entreepasjes. Ze staan direct digitaal opgeslagen. A CHILD CAN DO THE DISHES, zeg maar.

Melis studio's  Met Walt

De Tower of Terror is de eerste in dit park. Lange rij, maar zeker voor Melis moeten we erin. Als we een kwartier in de rij staan,  krijgt cher krampjes. Ze moet nodig naar de wc. Ach joh laat er een paar.  De gang is vergeven en de rest van het gezelschap schaamt zich licht. Na een paar minuten blijkt dat C het niet meer houdt en via de nooddeur eruit wil. Gelukkig net op tijd tegengehouden....De medewerker geeft aan dat anders de hele attractie ontruimd had moeten worden. Was wel een stunt geweest. Na een kwartier binnen wachten is C weer een paar kilo lichter en kan de lift omhoog.
En omlaag, omhoog aaarrggghhhh!

Na dit avontuur door naar de Aerosmith. Melis zit nog lekker te babbelen als ze de highway wordt opgeschoten. Op de rockmuziek knallen we de loopings door. We hebben weer goede energie. Hierna gaan we 3D schietspelletjes spelen in Toy Story Mania. Oude kermisspellen in 3D. Borden kapot, pijltjes op ballonnen,  ringen gooien. Tych wint het net niet van D.
Toystory Mania  Pixar  Mr.patatohead
Dan nog langs de film sets. In nagebouwde filmsets zien we levensechte poppen en ineens ook acteurs van Disney. Maffia, Clint Eastwood, Casablanca, the wizzard of Oz. Dit zijn maar een paar voorbeelden van de vele films waar we langs rijden.

We moeten om half negen bij de eindshow zijn. Tych kan helaas niet meer bij de Muppets kijken. Dan gaan we maar ruimte reizen in Starwars Startours. Nerd alert, Starwars fans blijven vreemde figuren. Vooral de Amerikaanse versies. Nu snel rennen naar het stadion.

Een half uur vol vuurwerk, Disney figuren en slechterikken, draken en slangen komen voorbij. Het was weer een echte Disney show op de maat van de muziek.

Show 1  Show 2  Show 3

We voelen onze benen bijna niet meer. Na de show strompelen we naar de auto.

We rijden naar de pizzatent naast ons hotel. Met de minipizzas van het pretpark in ons achterhoofd, bestellen we een small en medium. Nou we kregen weer een Amerikaanse portie pfff. Wel lekker!
Pizza  Pizza kamer
Na het eten op bed, valt iedereen direct in slaap. Opladen voor de laatste dag in de parken Epcot en The Magic Kingdom.

Danny

1. Connie:
    7 mei 2015
    Wat een ervaring luitjes en wat vermoeiend. Bij het lezen al pijn in mijn rug ha ha. Als je het leest is het net of je er zelf bij bent. Super. Op naar het volgende verslag. Dikke kuzzzz love jullie xxxx
  2. Jenny:
    7 mei 2015
    Wat super leuk om te lezen zeg! Haha cherrel, lekker paar pufjes gelaten? Had je lekkere plakpoep? Hahaha ! Veel plezier nog en dikke kus xxxxxxx
  3. Esmee:
    7 mei 2015
    Nou ja ik had een heel verhaal, zie ik hem er niet staan! Haha.... Maar super leuk en vermoeiend allemaal! En arme mensen in die rij daar :p ik zie het al helemaal voor me! Haha.... En al dat eten! Zo groot en veel!! Haha, dat word diëten straks ;) heel veel plezier nog! Op naar het volgende verhaal! Dikke xx (en leuk geschreven weer Dan :) echt alsof je erbij bent als je het leest haha )
  4. Marco:
    7 mei 2015
    Gaaf man al die attracties ik zou er best bij willen zijn ha ha ha. In hou der wel van..... Maar leuk dat jullie het naar jullie zin hebben! !!hou de verslagen leuk dan hebben wij het ook leuk met lezen x!!