Epcot & The Magic Kingdom

8 mei 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hello guys,

We besluiten vandaag vroeger op te staan. Doordat het iets drukker is dan normaal in deze periode, hebben we waarschijnlijk meer tijd nodig om alle attracties te doen.

Snel douchen, ontbijten en wederom erachter komen dat we onze nu al achtste sleutel van het hotel zijn vergeten. We zijn nog niet helemaal wakker nee...

Nu op naar Epcot. Het park waar wetenschap en natuur de boodschap zijn. Superfuturistische attracties tegenover nagebouwde landen en schitterende bloemen. Vele Disney figuren zijn hier in de vorm van bloemen en planten nagebouwd.

Epcot  Bloemen  Epcot2
Als we bij het park aankomen spurten we naar de fast pass kiosk en het vernieuwde Testtrack. Je mag hier je eigen auto samenstellen en opslaan op je digitale toegangskaart. Deze auto wordt tijdens de testrit getest op duurzaamheid, wendbaarheid en vooral snelheid. We schieten de racebaan met een topsnelheid van 100 km per uur. Wow dit gaat hard.

Testtrack
Nu naar mission space. Melis, Tych en ik durven het aan. De instructievideo's doen al vermoeden dat dit te heftig wordt voor Melis. Simulatie is niet haar ding. Ze wordt begeleid naar buiten. Boeeeee. Tych en ik hebben het zweet in ons handen staan na alle waarschuwingen. We stappen de simulator in en krijgen een scherm pal voor onze neus. Lijkt net een NASA raket. We worden afgeschoten naar de ruimte en richting Mars. Er staat een druk op onze wangetjes pfff. Lijken wel achter onze oren te worden geplaatst. Heftig en ik ben bang dat het voor Tych teveel is. Nou ik kom er misselijk uit. Hij blijkt het supergaaf te vinden en huppelt naar buiten. Stoere vent.

Mission Space
De andere attracties blijken nu te druk. Dan bezoeken we maar eerst de landen in dit park. China, Japan, Duitsland, Italië, Noorwegen, USA etc. Alles met de bijhorende drankjes en eten van die landen. We maken veel foto's. In Italië heeft Melis trek in een Prosecco. 9 dollar ex tax. Pfff dat blijft een echt minpunt van Disney. De prijzen ten opzichte van de kwaliteit eten en drinken. Daarover later meer.

Epcot Parijs  King Louis

Na onze wereldreis gaan we onze fast pass inzetten voor nog een testritje. Deze moeten we nog een keer gedaan hebben.
Onze laatste attractie op onze to do list, is Soarin'. De rij is 60 minuten. Ik ga wel alvast staan zodat C M en T wat kunnen eten. De rij blijkt minder lang dan aangegeven. Na een ruim een kwartier sluit de rest aan. Lichte vorm van voorpiepen. Maar ja...We hebben twee dagen dus alles is geoorloofd. We vliegen over Californië in deze simulator. Wow!
Hierna snel de Finding Nemo in. Die pikken we nog snel even mee. Echt aquarium met projecties van alle figuren. Lijkt net of ze echt rondzwemmen tussen de echte vissen.

Nu moeten we richting Magic Kingdom. Deze is gelukkig tot elf uur open. C kan bijna niet lopen van de pijn in haar rug. We twijfelen of ze in een rolstoel moet plaatsnemen. We besluiten het toch te doen. Haha.

Magic Kingdom entree

Dit is weer echt een verhaal. De eerste minuten voelt ze zich erg bekeken. Mensen denken direct dat je heel wat hebt. Maar C kan gewoon lopen. Dus we parkeren bij de Space Mountain en C strompelt naar het karretje. De medewerkster geeft ons wel mee dat de rolstoel bij attracties kan worden ingezet voor fast passen. We voelen ons een beetje opgelaten. Maar door de drukte maken we er graag gebruik van.

We gaan alle bekende attracties langs. Door de rolstoel krijgen we soms voorrang, waardoor we het hele park hebben kunnen zien. Wat wel raar is dat C in een rolstoel zit maar bij het kasteel een foto maakt waarbij ze omhoog springt. We worden raar aangekeken. Maar ze heeft erg last van haar rug dus ze kan gewoonweg niet meer de gehele dag lopen.

Vieren kasteel  Tych kasteel  Kasteel

We gaan in de Big Thunder Mountain en afkoelen in de boomstammen van de Splash Mountain. Dibbiliedooodaa dibbieliedeeeh what a wonderful day!! Hierna racen we met de rolstoel de heuvel af, met een tussenstop bij de Pirates, naar Fantasyland. Peter Pan en de nieuwe dwergenmijn willen we nog zeker bezoeken.

We zien een 10 minuten wachtrij bij Mickey's Fantasy Orchestra. We hebben geen idee. Blijkt een 4d voorstelling. Loepzuivere 3D animatie met alle bekende nummers van Alladin, Lion King, zeemeermin en Belle en het Best. Hele gave show van 15 minuten. Tijdens de show blaast de wind of voel je waterdruppels als extra toevoeging bij de beelden.

Hierna snel naar de Space Mountain. We gaan onze fast pass inzetten. C bedenkt dat we de lange rij van de dwergenachtbaan kunnen omzeilen om net te doen of we ons vergist hebben met de fastpass. Sterk staaltje acteerwerk mag niet baten. You have a fast pass for space Mountain. That's over there!
Op ons Rob Geus Engels: What how can that. That must be a mistake.
De medewerkers zijn totaal niet onder de indruk. Helaas haha.

We besluiten wat te gaan eten. Nou het was weer top bijna 10 dollar p.p.
Tych spande de kroon. Hij bestelt een cheeseburger met bacon en macaroni en cheese. Hij krijgt een bakje met onderop macaroni en bovenop een soort gemalen hondenbrokken. Het lijkt net opgeburpt door Pluto. Bah. we ruilen het dan maar om voor een hotdog. Zelfs C moet toegeven dat Universal veel beter geregeld is qua eten.

Kots

Daarnaast hebben we gemerkt dat de wachttijden bewust langer worden weergegeven. We hebben geen enkele keer de volle tijd hoeven te wachten. Bij Peter Pan was dit weer het geval. 30 minuten op het scherm. Daadwerkelijk 15 minuten. Vreemde gang van zaken.

We hebben dit jaar dus wat kritiek en twijfelen erg of de oude Walt het geldwolvengedrag ook zo had gewild. De attracties moeten ook worden onderhouden, maar schotel dan in ieder geval een normaal gerecht voor. De kalkoenpoot in de middag is het enige wat daadwerkelijk goed te eten is.

Om 10 uur begint het vuurwerk. C moet opschieten en strompelt richting het kasteel. Haaaleeluuujaah She can walk! We pesten haar een beetje, maar ze had het anders niet de gehele dag volgehouden. Het vuurwerk is weer als vanouds een mooie show.

Wishes   Wishes 2  Parade

Na het vuurwerk snel terug naar de mijn. De laatste op onze lijst. We zijn niet de enigen. Staat weer een rij van hier tot aan Disney Tokyo. Ach we houden ons zelf lekker bezig in de rij. Voor ons staan mensen the Backstreet boys te zingen met bijhorende danspasjes. Wij besluiten de Ganzenpas, de Dadun duck en de Ganzendadun (combinatie van de voorgaande twee pasjes) er maar uit te gooien. Waar we de eerste dag in universal nog dachten wat een doorgedraaide debielen hier, staan we nu zelf te dansen en te schreeuwen in iedere attractie.

Na een laatste pufje van C, mogen we instappen. Hoooeee Hoooeee! De locomotief wordt weer nagedaan. Haha! Bij iedere attractie met een treintje gooien we m erin. Nu door de mijn met de bekende Heee hoooo als achtergrondmuziekje. Die kunnen we niet aan ons voorbij laten gaan. Uit volle borst blèren we mee. Hee Hooooooo met de armen zwaaiend! Moe en 3 dagen pretparken hebben ons licht laten doordraaien. In Nederland ben je koekoek, hier ben je onderdeel van de USA.

Na de attractie kunnen we niet meer lopen. We halen nog wat spulletjes in de stores en op naar de auto met de metro. We zijn kapot. Na 15 minuten zijn we in het hotel. We hoeven na al de zoetigheid en tussendoortjes niet meer te eten. We vallen direct als een blok in slaap. Gaar en verzuurd. Tot morgen.

DANNY

Dood

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. P oom:
    8 mei 2015
    Super verhaal weee luitjes. Wat zal C lekker uitgerust zijn. Luiwammes. Tot morgen. Ondanks dat ik Tych graag weer zie, vind ik het jammer dat jullie al terugkomen. Veel te mooie vakantie.
    Xxx
  2. Marco:
    8 mei 2015
    Ja jongens en meisjes......het zit er helaas weer op maar ik ben blij dat jullie weer terug komen en verhalen komen vertellen! Maar nu is er 1 probleem. ..........we krijgen niet meer die verslagen.. ......fuck shit damned!!!! Maar jullie terug in ons kâûwe kikkâh landje is mij ook veel waard! Goede terugreis en we zien jullie snel xxx
  3. Berna:
    9 mei 2015
    alles weer gezien in een te korte tijd!maar jullie hebben weer genoten!goede reis terug!xx