Dag 01 - San Francisco

27 augustus 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Goedemorgen iedereen vanuit het zonnige SF. Gistermorgen om 6:30 vertrokken vanuit casa Cherosa. Zoals jullie hebben kunnen lezen kwamen we direct mee met vlucht KL 605. Onze reis kon beginnen!

Na een vlucht van meer dan 10 uur landden we op San Francisco international airport. Snel langs de douane om de vingerafdrukken en gezichtsscan te nemen. We hadden een lange wachttijd verwacht, maar binnen een kwartier waren we officieel toegelaten tot de USA yeah! Ook de koffers waren direct op te halen, dus Cher had snel benodigde nicotine binnen.

Op naar het hotel Hayes Valley Inn. Met de BART-trein uitgestapt bij de juiste halte,  we leren het wel. Danny probeerde tevergeefs de gps aan de praat te krijgen. Koppig vol blijven houden dat de gsm het wel ging doen, maar dus niet. Ouderwets de weg vragen dan maar. Weet u misschien de Goat street sir? Nee geiten kennen ze hier niet. Wel gough street is bekend. Na 3x verkeerd gelopen kwamen we zonder enige irritatie ;) aan bij het hotel. Koffers achtergelaten, want de kamer was nog niet klaar. Broodje gegeten en na een uur de koffers uitgepakt.

Eerste indruk: Super behulpzame mensen en beter te verstaan dan in Florida qua accent. En honden, erg veel honden. Dat hebben we geweten ook, want wie anders dan Danny gaat in een heerlijke smeuïge hondendrol staan :)

Doggystyle

We zijn met een ouderwetse tram (jaren 60 style) richting Pier 39 en Fisherman's Wharf gegaan. Het wereldrecord zwervers per vierkante km is in SF gebroken. Je ziet ze overal en dus ook in de tram. En ja, natuurlijk komt er dan 1 met een heerlijk odeurtje achter je zitten. Dan maar iets voorin de tram gaan zitten. Bij de volgende halte kwam zwerver 2 de tram in en gaat op onze oude plek zitten. De zwervers krijgen ruzie over het feit dat de net ingestapte zwerver  bugs over zich heen heeft lopen en dus maar de tram moet verlaten. Insecten in je haar dat kan echt niet.

Rondgelopen op Pier 39 en Fisherman's Wharf. Beide zijn bekende toeristische trekpleisters in SF. Leuk sfeertje. Vanaf hier ook mooi uitzicht op Alcatraz en in de verte zagen we de Golden Gate brug al liggen.

Uitzicht Alcatraz vanaf Pier 39

Moeheid begon nu behoorlijk toe te slaan en ook was het aan de zee erg fris. Al ongeveer 100 keer gehoord dat het aan de kust een stuk frisser is, maar nog geen jasje of vestje meegenomen. Daarom besloten  om met het trammetje weer terug te gaan.

Tram SF

Uitgestapt bij Union Square, het centrum van SF. Overal winkels, eettentjes en mensen. Erg gezellig.  Als tip hadden we gehoord dat je moet eten bij The Cheesecake Factory, wat boven Macy's zit. We waren niet te enige die dit wilden. Wachttijd 35 minuten en dat is voor Cher te lang als ze honger heeft.

Cheesecake Factory

Dan maar terug richting hotel en bij ons in  de buurt wat eten. Genoeg leuke eettentjes. Bij een gezellige Mexicaan gegeten en hierna naar de kamer. Nog geprobeerd om een verslag te maken en foto's te downloaden maar we waren te moe. Dan nu maar, in de ochtend. Het is nu 7.26 en we gaan zo op pad. Vandaag op de planning: fietsen huren. Ja echt waar, fietsen huren. Van plan om de hele dag te gaan fietsen. We laten het vanavond weten haha... Danny heeft de reflex-spray, tegen de spierpijn, al in  de tas gedaan.

Tot snel!

P.s.Onder het tabbladd foto's vinden jullie alle andere pics die we hebben gemaakt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Berna:
    28 augustus 2014
    super om te lezen hoe lekker alles gaat!fotos zien er ggoed uit!geniet van het fietsen!xx
  2. Jen:
    "kwamen we zonder enige irritatie ;)"... ik kan me voorstellen! :D

Veel plezier schatjes!!

Ps. De cheesecakes en de salades in de Cheesecake Factory zijn lekkah!
  3. Jen:
    "kwamen we zonder enige irritatie ;)"... ik kan me voorstellen! :D

Veel plezier schatjes!!

Ps. De cheesecakes en de salades in de Cheesecake Factory zijn lekkah!
  4. Connie:
    28 augustus 2014
    Ja geweldig ben je in San Francisco ga je op de fiets. Echt leuk Cherrel en Dan om dit zo te lezen. Zal de foto's ook aan omi laten zien. Het is hier nu half acht 's avonds en Disney heeft het prima naar haar zin. Ik blijf jullie volgen xx dikke kuzzzz
  5. Marco:
    28 augustus 2014
    Ben benieuwd naar de foto's van alcatraz..........Veel plezierx
  6. P oom:
    28 augustus 2014
    Weet Cherrelle dat er regelmatig geesten van overleden gevangenen worden gesignaleerd in Alcatraz?
    Veel plezier!!
  7. Cherrelle:
    Leuk jullie reacties. .Leuk om te lezen dat jullie het leuk vinden:) X
  8. Cherrelle:
    Leuk jullie reacties. .Leuk om te lezen dat jullie het leuk vinden:) X
  9. Connie:
    29 augustus 2014
    Hoi schat alles goed? Hier wel hoor. Gefeliciteerd met Esmee super mooie dochter. Iedere dag kijk ik op de klok wel honderd keer en vraag mij af waar jullie nu zijn. Nou schat geniet en zie dat er weer een mail is binnengekomen xxxxx love jullie xxxxx
  10. Melis:
    29 augustus 2014
    Gaaf!!! Ziet er heel mooi uit. moet gelijk aan fullhouse denken:) ben benieuwd naar de volgende verhalen. dikke kus van rub en mij aus sauerland!! Xxx