Dag 02 - San Francisco by bike

28 augustus 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Dag 2 zit erop. En wat voor 1...

Na in de ochtend een lekker ontbijtje te hebben genuttigd, hup meteen op pad. Buiten aangekomen vonden we het maar koud en hup weer terug om om te kleden. Niet wetende dat de zon een paar uur later doorbreekt en het weer bloedje heet is :)

Het was nog erg vroeg,  dus besloten  om als eerste naar het beginpunt te gaan van de welbekende cablecar. Natuurlijk waren we niet de enige,  maar na een kwartier ongeveer konden  we opstappen. Je rijdt een enkele route van Union Square naar Fisherman's Wharf (of andersom) en betaalt dan 6 dollar per persoon. Uiteraard gaat dit de hele dag door. Daar zit je dan. Samen met heel wat toeristen in het kleine trammetje. Uiteraard waren de Japanners niet te missen. Nu snappen we wel waarom deze tram bestaat. De hellingen in  SF zijn zo verschrikkelijk steil, dat is niet normaal. Erg toeristisch ritje,  maar heel leuk om  te zien.

cablecar2      eindpunt

We kwamen vrij snel een vestiging tegen van blazing saddles, groot fietsverhuur bedrijf. Fietsen huren, uitleg over de route, bij afslag 2 was ik (cher) het alweer kwijt, maar gelukkig let mijn oplettende wederhelft altijd goed op. Vol goede moed de fiets op. Bij de eerste heuvel dacht ik jezus...waar ben ik aan begonnen. Fietsen lukte nu al niet, zo stijl was het, dan maar met de fiets aan de hand, met het gevolg dat Danny nu al minuten stond te wachten op stoffel.  Dat belooft wat voor vandaag.

Hierna konden we lekker door fietsen en kwamen we al vrij snel aan bij de brug der bruggen...The Golden Gate. Wat een ding.  Sir can you make a picture?  Of course. ..

Daar staat t paar

Weer die vreselijke hellingen op en daar was het fietspad om over de brug te fietsen. Er overheen fietsen vond ik toch wel erg indrukwekkend. Je ziet dan pas wat voor joekel het is en uiteraard zag ik ook steeds het liedje van Full House voor me. Nu rijden we er toch echt zelf. Gaaf!!

we made it

Na de brug het fietspad blijven volgen totdat je uitkomt in  het dorpje/stadje Sausalito. Wat een leuk stadje. Ligt aan de andere kant van het water,  dus super mooi uitzicht over SF.  Leuke, gezellige restaurantjes aan het water, omgeven door schattige huisjes in  verschillende kleuren, op verschillende hoogtes. Net een sprookjesdorp. Tafeltje vrij bij een burgertent buiten,  hier lekker gezeten. Een heerlijke burger gegeten en ff gechillt.

Now that's a burger!

In de tussentijd komt de 1 na de andere huurfiets voorbij. Schat gaan we vanaf hier terug met de ferry? ( door de steile hellingen terug omhoog gaan de meeste terug met de ferry, tickets al gehad bij het fietsverhuur bedrijf). Of gaan we nog een "stukje" door naar boven fietsen? Ja joh. ..zag er zo mooi uit op het filmpje. . Hup daar gaan we weer. ..het wijntje wat ik had genomen sloeg in als een bom,  dus ik had een paar zware benen.. zal zo wel overgaan. Route naar het noordelijke Old Mill park en omstreken was mooi...route langs het water, ver weg van het drukke SF. Inmiddels ging ook mijn reet ongelooflijk pijn doen van het zadel en raakte ik er een beetje klaar mee. Al helemaal met de gedachte dat de andere ferry opstapplaats nog kilometers verder lag. En dan moest je ook ook nog in 1x goed rijden. . Aangekomen bij het park. We zullen wel aan de verkeerde kant gezeten hebben want we zagen niet wat er nou zo boeiend aan was. Inmiddels was ik zwaar geïrriteerd (dat punt komt wel is bij mij.. ook op vakantie haha) en besloten om weer terug naar Sausalito te fietsen. Die weg kenden we tenminste.  Beetje zonde van de tijd vond ik, en van mijn kleine kontje dat zo'n pijn deed. Danny genoot van de natuur om ons heen. Gelukkig iemand die genoot ;)

Terug met de ferry die ons terug bracht naar de pieren van SF. Inmiddels heel klein beetje bijgekomen dus weer verder fietsen. Ik wilde heel graag nog op de fiets naar Alamo Square (huisjes van Full House) en naar Golden Gate park maar dit werd echt teveel... ook voor Danny ;)

Fietsen terug gebracht. Toch zo'n ruim 30!! km gefietst vandaag, knap hè!

Die steile heuvels naar beneden  die we vanmorgen gereden hebben met de cablecar, moesten we nu lopen!!!! naar boven want we wilde graag naar de Lombardstreet kijken. Dit is het meeste bochtigste weggetje ter wereld,  als je m ziet ken je het denk ik wel...

Lombard street

Leuk om te zien, maar eigenlijk is het niet meer een weg met kronkels erin. . Wel erg schattig.

Nog steeds de huisjes van Full House niet gezien. Deze blijken in de buurt van ons hotel te liggen dus dan maar de dag erna (vandaag dus).

Inmiddels voelde ik mij zo moe en vies van het fietsen dat het wel goed was zo.. het was ook weer etenstijd dus lekker gaan eten bij jawel... The Cheesecake Factory.

Voordat we de tram pakten, wilde ik perse nog even proberen om op de wifi bij Starbucks te kijken of mn sloer Esmee al bevallen is... en ja hoor! Mijn kleine vriendinnetje is er! Gioya!  Welkom kleine spruit!

Weer een wachttijd van 35 minuten bij Cheesecake Factory. Deze keer zat ik nog behoorlijk vol van de burger dat die 35 minuten wel prima waren hihi...

Heerlijk gegeten!  Eigenlijk is het een grote,  wel luxe eetschuur,  maar goede kwaliteit! Allebei een heerlijke pasta gegeten en als toetje. . Je raadt het al... Cheesecake :) met aardbeien. Zo lekker!

Na het eten kwam de man met de hamer langs en ik kreeg me toch ineens een klap. Kon mijn ogen niet meer open houden en alles deed pijn. Denk last van jetlag ook. Bij Danny wat minder,  die had het de dag ervoor. Met de tram terug naar hotel en wat was ik blij om ons schattige hotelletje te zien. Eerst douchen. Nog plannen om verslag te maken en de film Escape from Alcatraz te kijken maar voordat ik het wist lag ik op 1 oor. Nu is het 5.10 in  de ochtend en al een tijdje klaarwakker. Geeft me mooi de tijd om  dit allemaal te tikken. Probeer zo nog wel een uurtje te tukken. Niet te lang, want vandaag ook weer een drukke dag met o.a Alcatraz!  Zal mooie foto's maken Marco :).

Laterzzz!

Het is trouwens super leuk om jullie reacties lezen...dankjewel!

1. Connie:
    29 augustus 2014
    Ha ha lig in een scheur hier. Die fietsroute zal wel wat geweest zijn. Zie het al helemaal voor mij zweten en schelden ha ha ha. Echt leuk jongens wat maken jullie een hoop mee. Echt verstandig dat je dit zo bij kan houden je vergeet de helft. Doe de geesten in Alcatraz de groetjes. Trouwens dat kronkel weggetje komt mij ook bekend voor echt mooi daar. Nou lieverds ga even naar oma. Tot snel weer doeiiiiiiii xxxxx
  2. Priscilla:
    Hai lieve schatten wat ziet het er leuk uit allemaal. En wat is t leuk om jullie te volgen haha lig weer ouderwets in een deuk om al die dingen. Wij willen ook naar die brug ik noem het de full house brug hahahaha nou geniet van jullie dagen en z
  3. Priscilla:
    29 augustus 2014
    Zorg dat jullie uit gerust zijn als wij komen. Dag schatjes dikke kus en tot volgende week xxxxx
  4. Marco:
    Leuk al die verhaaltjes goed idee om het zo te doen dan blijft het je langer bij en dat fietsen. .......ha ha.
    Veel spookplezier in alcatraz........mmmoooeeeeaaahhhhhh!!!!!!
  5. Deborah:
    Haaai meis! Wat leuk om jullie te volgen! Geniet ervan! Dikke kusss
  6. Kelly:
    Te leuk hoe je alles schrijft!! Lig in een deuk op t werk.. Mensen zien mij alleen maar lezen en lachen haha.. De film escape plan moet je trouwens echt zien! Is een goeie xxxx have fun nog
  7. Elma:
    29 augustus 2014
    Hey Cher, wat schrijf je toch leuk, misschien boek uitgeven haha.... Super dat jullie in 1x meegekomen zijn IPB! (is ons ook gelukt een paar weken geleden al weer :-( ging allemaal veel te snel voorbij....Wij gaan volgend jaar naar de West-kust Yeah!! Dus nu mag jij mij alles vertellen en kom ik voor tips bij jou... Heel veel plezier! kus xx
  8. Petra:
    Jeetje cher en dan. Wat een dag. Leuk 30 km fietsen. Jullie hebben wel heel veel gezien en mee gemaakt. De burger en cheesecake wel verbrand en weinig irritaties ha ha. Een topdag dus. Leuk om te lezen....dikke knuf
  9. P oom:
    29 augustus 2014
    Is die foto met die tram niet toevallig in mainstreet USA in Eurodisney gemaakt?
  10. P oom:
    Heerlijke verslagen C en D... Geniet met jullie mee. Xxx
  11. Cherrelle:
    30 augustus 2014
    Goedemorgen NL! We zijn net aangekomen op onze hotelkamer. Echt leuk om te horen dat jullie de verhalen leuk vinden. Greetz C&D
  12. Esmee:
    1 september 2014
    Hey Sloer en Danny! Nu ik even bijgekomen ben, zit ik even op mijn gemak jullie verhalen te lezen! Zo leuk :) en die trams in van Fulltime House: helemaal leuk! Hahaha.... En ja je vriendinnetje was er gelukkig al ;) ze doet het heel goed (op wat krampjes na) en kan niet wachten om met je te knuffelen als jullie terug zijn! ! Maar eerst nog genieten daar, maar dat gaat helemaal goed komen zie ik ;) dikke kus xxx