Dag 2 Las Vegas

5 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Goodmorning Amerika,

Al vroeg zijn we wakker door de jetlag, toch hebben we tot zeven uur geslapen. De laatste hand wordt gelegd aan het eerste verslag voor het thuisfront. Dat zijn we wel verplicht, aangezien zoveel mensen meeleven en vragen hoe het hier is. Vooral onze vrouwen blijven herhalen om te genieten en echt blij voor ons zijn. We love you!!! We zijn dus de eerste volle dag maar eens goed van start gegaan met het ontdekken van Vegas.

We hebben dagelijks contact met huis, vooral omdat de koffer van Roos nog niet is ontvangen op het vliegveld. Hij is al vroeg wakker om de code te checken van zijn koffer. Bas heeft zich zo verheugd op t spelletje beerpong, de koffer moet nu wel snel komen. Brum reageert op het licht van de tablet en geeft aan dat Roos wel heel graag wilt dat we wakker worden. Waarop Roos reageert met 'Ja ik heb ook een kleintje" .... Brummie en Bassie hebben vinden dit lullig voor me, maar zien dit niet als reden om eerder wakker te zijn. Roos bedenkt zich dat zij, mocht deze regel opgaan, al een paar uur eerder wakker waren geschoten....Kortom we worden met een belangrijke discussie wakker in Nevada vandaag.

Start de dag als een Baas
We starten de dag in het zwembad van Excalibur. Even goed wakker worden en een zonnestraaltje meepikken wanneer de zon nog niet vol schijnt. Met de 40plus temperaturen is dit niet vol te houden op andere tijdstippen dan voor 11 en in de namiddag. Even dobberen in het water lekker ouwehoeren en commentaar leveren op de 10 badmeesters om ons heen. Amerikanen nemen geen enkel risico in een zwembad. "Overdrijven" is ook een vak...

Pool1Pool2

B&B besluiten wat te gaan eten en een Starbucks te halen. "What is your name sir?" Bas reageert door zijn naam te zeggen, de medewerker bleek dit niet goed verstaan te hebben of had gewoon mensenkennis. Na ontvangen van de Capuchino zag je kleine Bas trots gaan lopen, borst vooruit en eigenlijk een paar centimeter groter worden. BOSS had namelijk zijn koffie gekregen. Als een baas moest hij dit wel even delen met de wereld via Instagram.
De checkcode van Roos werd trouwens ook verbasterd naar Ross, dus benieuwd wat ons nog te wachten staat. Klinkt ook wel raar Roes, dus ach...het geeft ons ook weer voldoende ammo voor het hoge niveau aan woord en letterlijke vertaalgrappen met ons stonecoleENGELS.
We slapen ons ROOS wel uit, Ik streel je zachtjes door je kROOShair etc...
Ja we zijn weer in vorm laten we maar zeggen....Als wij het maar leuk hebben ;)

Bonje met Denny
We besluiten in onze auto te cruisen over de Strip. Wat een topgevoel geeft het toch als je de muziek blaast en geniet van de gekte in Vegas. Brum en Roos geven Bas, als Vegas Virgin, zijn eigen privérondleiding. Onderweg maken we al beetje een planning wat we willen gaan zien de aankomende dagen.

Tank2Denny1

Eerst wat boodschappen doen bij Wallmart en wat eten. We stoppen bij Denny's.
Een lekkere burger voor de heren en veel cola om af te koelen. We worden uiteraard weer super klantvriendelijk geholpen. Wij wel, want volgens een klant verderop is het schandalig, hij gooit met stoelen en dreigt het personeel. Veel woorden weinig daden, beetje lachwekkende vertoning, maar wel echt WOOOOEEST! We fantaseren al over tasers en SWAT TEAMS door de ramen, maar helaas hij druipt scheldend af. Rijdt weg met zijn kofferbak open om het nummerplaat te verbergen. Je moet dit dan vaker doen als je dat bedenkt. Nummerplaat was al genoteerd door een oplettende klant, dus jammer joh!
Na dit voorval kunnen we het niet laten als de serveerster vraagt hoe het eten was...ook even woest te reageren ... De serveerster kan er wel om lachen. We hebben het overleefd :)

Buikje vol en op naar de pawn shop. Bas en Roos moeten die wel even zien.
We rijden naar Old Vegas om een rondje te maken in de winkel en de nodige foto's te maken. De heren uit de tvserie zijn helaas niet aanwezig.
Wel een ervaring om hier rond te lopen. Na een 20 minuten besluiten we terug te gaan naar het hotel.

pawn1Pawn 2pawn3

Greedy Ssjermans
Zo we zijn wel toe aan een koud drankje en een gokje. We besluiten de boodschappen naar de kamer te brengen.
Hollanders dragen de halve wallmart door het casino. Amerikanen reageren uiteraard op onze ijsbak, alcoholische versnaperingen en boodschappen die onze tussenstops op de kamer van extra vegasgevoel moeten voorzien. De vrouwen zeggen keer op keer dat we moeten genieten en goed moeten blijven drinken in de hitte van de woestijn dus dat doen we dan ook.

De security lacht ons toe omdat hij weet dat gewoon bijdraagt aan een goed feestje bouwen of hij heeft dit niet vaak eerder gezien. Amerikanen lijken dit niet standaard te doen. Fuck it, we hebben voor een paar dagen alles wat we nodig hebben als we wandelingetje of een tripje met onze tank maken. In de lift praten we lekker luid of we naar de 18e of 19e moeten. Bas is dagelijks de weg kwijt of loopt standaard de verkeerde kant op, het is toch eggggt de neggggentiende. Onze harde g's worden opgemerkt door een (Ja ja daar heb je  weer....) een oudere Afro-Amerikaanse man. Hij reageert met zwanzig eindundzwanzig....waarop Bas uitlegt dat we almost Germans zijn. Brum en Roos zijn hier uiteraard niet blij mee, hoewel we dan wel wereldkampioen zijn geworden en alles schaffen, maar de befaamde anti Duitse grappen blijven leuker om te maken. De achterblijvers in de lift roepen ons nog even toe Have fun you guys....we zijn klaar voor de avond.

Op de kamer even opfrissen, opladen en chillen onder genot van het befaamde hapje en een drankje  Bas biedt Brum een lekker gefrituurd spekje aan..zout als de tering en niet te vreten verraadt de reactie van onze meest culinaire vriend in de groep. De halve liter cola wordt in 1 teug naar binnen geklokt om het lekkere tussendoortje van Bas weg te spoelen. Hahaha.

We bezoeken meerdere casino's zoals Mandalay Bay en New York New York en proberen samen een gokkast leeg te trekken. Helaas weer niets...dan maar iets eten bij Buca Di Peppe waar we gezellig de knoflookbroodjes en pizza's naar binnen werken...we hebben het prima naar ons zin!
Na het eten nog een rondje door MGM en proberen nog een kleine inzet...De klapper moet Nog komen....op naar dag 3 in Sin City....we keep in touch!

1. Connie:
    6 september 2017
    Ha ha geweldig geschreven. Zie jullie echt al lopen door de stad en rijden in die pooier bak! Echt leuk voor jullie! Vrienden voor het leven. Hoop de volgende keer te lezen dat jullie je eerste slag geslagen hebben in het casino. Toi toi!
  2. Marco:
    6 september 2017
    Lekker bezâg mannûh daar in vegas.....mooie SUV onder de kont en lekker genieten.
    Leest lekker weg en zie de volgende alweer tegemoet.
    Alleen.........hapje en drankje voortaan ff weglaten please........net zoals een vorkje meepikken. ....thanx!