Miami 2 Orlando

4 mei 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Goedenavond allemaal,

Daar zijn we weer. Wat een dag vandaag. Vanmorgen waren we vroeg uit de veren. Melis 3 uur in de nacht wakker,  Tycho 6 uur, Cher ook vroeg en Danny was van plan om nog even door te slapen, maar dat kon hij vergeten.
De hele meute douchen,  aankleden, koffer inpakken en uitchecken.
Eerste bestemming Ocean Drive. Maar voordat we daar naar toe gaan nemen we de afslag naar het Star Island. Op Internet hadden we al gezien dat je daar gewoon heen mag zonder dat je er hoeft te wonen. Alleen maar mooie huizen aan het water inclusief klein jachtje voor de deur. We rijden een rondje en zijn vooral op zoek naar het huis van Enrique Iglesias voor Melis. Die woont "ergens" in Miami, je weet maar nooit. Oh daar loopt iemand! Goodmorning, do you know where the house of Enrique Iglesias is? Spaans gebrabbel terug en vervolgens maar gevraagd waar le casa de Enrique is. Hij woont niet daar, Gloria Estefan wel was t antwoord volgens mij. Ook nog een tour gemaakt op het Hibiscus Island en ook daar weer dezelfde kasten van huizen. Blijft cool om te zien. Helaas geen Enrique.

Melis star  Tycho huis  Police

Het is nog vroeg in de ochtend en we besluiten  om eerst naar het Holocaust Memorial te rijden. Even cultuur snuiven. Het is bijna 70 jaar geleden dat ons kikkerlandje werd bevrijd van de Duitsers, zo staan we hier even bij stil. Schitterend monument met confronterende foto's en namen van omgekomen Joden in marmer gegraveerd. Heftig maar je beseft je wel weer hoe belangrijk het is dat dit nooit meer voorkomt. Hoewel IS hetzelfde doel nastreeft. We houden goede gesprekken over dit onderwerp.

Holocaust Memorial Holocaust Memorial2  Holocaust Memorial3

Holocaust Memorial4  Holocaust Memorial5

Na het wat zware onderwerp, gaan we nu van het bruisende Miami genieten. Want leven doet het hier 24/7. Tych en Melis kijken hun ogen uit. Dikke auto's,  mooie en vooral gespierde mensen en het Scarface trappenhuis natuurlijk. De zon breekt door en we besluiten lekker op het strand te gaan liggen. Tych ligt voor we het door hebben met een strakke snoekduik in het lichtblauwe water. We hebben een paar uur op het strand doorbracht en Melis een beetje bijgepraat over Disney en Universal. Maar we verklappen nog niets....

Sign  Viertjes

BaywatchT  Zee  BaywatchM

Na het strand koelen we af met een bakje frozen yoghurt. We lopen na de versnapering richting de parkeerplaats als we voor de plaatselijke gaybar een bebaarde breedbekaakte dame zien. Deze woman presenteert een soort show voor de aanwezige vrijgezellen- en verjaardagsfeesten. Een stripper moest met de vrijgezelle dames aan de gang. Maar de dames gaven eerst zelf een showtje weg. Tequila en net rond enen. Tycho heeft zn voorlichting wel gehad deze 10 minuten. Daggeren in het kwadraat whoooe yeah baby! Haha!

Zo Miami laten we maar achter ons. We gaan in onze witte pimpbus richting Orlando. We rijden een paar kilometer als we een benzinestation en de altijd niet zo gezonde vreettenten ernaast zien. Even de auto en ons zelf vol tanken. Wifi dus ook met het thuisfront contacten. Met kleine Tychemans is alles nog steeds goed.

Nu vol gas naar Orlando. Melis en Cher knappen een uiltje,  terwijl de mannen van de natuur en de rechte weg genieten. 220 mile rechtdoor in een automaat. Tych had eigenlijk zelf kunnen rijden. De dames zijn inmiddels wakker. We dansen nog even gek op alle leuke muziek in de auto. We passeren verschillende tolwegen. De laatste was 75 cent, maar de coins vielen steeds terug in het bakje. Hopelijk geen boete omdat we gewoonweg niet konden betalen.

Onderweg naar Orlando

Uiteindelijk komen we na de lange rit aan in Kissimee bij het hotel. Zeer mooie kamer met twee ruime queensize bedden.

Galleria Palms
Snel douchen en op naar Downtown Disney om in de stemming te komen en wat te eten. Het was te druk in dit stuk van Disney. We besluiten nog even naar wat Disney spullen  te kijken, maar de prijzen zijn hoog dus we kopen niets.

Downtown Disney  Knuffel

Dan maar een pizzatent opzoeken en naar bed. Na ophalen van de pizza ligt Tych KO en moeten we hem wakker maken voor het hotel. Snel tandjes poetsen en hup naar bed. Morgen vroeg op om naar Universal te gaan. We zijn nu al door het dolle heen!

Morgen zullen we jullie bijpraten over onze belevenissen in de twee parken van Universal.

D en C

1. P oom:
    4 mei 2015
    Kicken zeg jongens... Nu was het altijd al leuk om jullie reisverhalen te lezen, maar nu mijn kleine vriendje erbij is heeft dat nog wel iets extra.
    We lblijven schrijven hoor, ben nu al benieuwd naar het verslag van morgen.
    Heel veel plezier in de parken.
    xxxx
  2. Marco:
    4 mei 2015
    Gaaf jongens die verhalen weer vanuit the usa of amerika.. ..blij dat jullie het naar jullie zin hebben en heel veel plezier in de pretparken! Keep the storys and photo's coming!!!
  3. Esmee:
    4 mei 2015
    Leuk zo met ze 4tjes!! Blijft indd leuk om jullie verhalen te lezen! Weten we toch een beetje wat jullie mee maken! En jaloers! !! Wil ook haha....xx
  4. Petra:
    4 mei 2015
    Super jullie verhalen en ook alle foto s! Echt raar om te zien....zo ver weg maar zie dat jullie plezier hebben. Veel plezier in de parken. Dikke knuf
  5. Danique:
    5 mei 2015
    Super leuke verhalen schatten! Veel plezier nog!
  6. Connie:
    5 mei 2015
    Super veel plezier in de parken. Super leuk xxx