Dag 04 - De roadtrip begint

30 augustus 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

Hello volgers van onze droomreis! Vandaag is de rondreis dan echt begonnen.

In de ochtend de gebruikelijke bagel met creamcheese en ham/kaas verorberd in ons hotel in SF,  sleutel ingeleverd en op naar de BART-TREIN. Dit keer veel minder tijd besteed aan het slepen met de koffers.  De stad San Francisco is nu best bekend. We zijn via het stadhuisplein naar het station gelopen. Een mooie zonnige dag, ideaal om te gaan cruisen met onze mid-size car. Benieuwd wat ze in de aanbieding hebben.

Goodbye SF

De metro was binnen 30 minuten op SF airport. Na weer wat dollars te hebben ingeslagen zijn we naar de autoverhuur area gebracht door een shuttletreintje. Asian Danny wilde ons een upgrade aanbieden, uiteraard tegen betaling.  Nooit doen, je krijgt vrijwel dezelfde auto en met zn tweeën heb je enkel gesloten ruimte voor de koffers nodig.

Da waggie Eindelijk de auto

Door laborday was de keuze karig. Er stonden slechts 4 auto's en voor Amerikaanse begrippen klein en saai. Na meerdere auto's geprobeerd te hebben was Cher niet tevreden. Danny wilde gewoon haast maken, helaas dan maar een mindere wagen. Nou daar kwam niets van in, meneer Alamo ging maar even nieuwe karretjes regelen. En ja hoor na 2 minuten kwam er een mooie zilveren Chevrolet aanrijden. TOM TOM installeren en gaan met die banaan. Op naar de Highway1 via de 101.

Altijd even wennen in een nieuwe auto, de gps en de Amerikaanse wegen. Zoals iedere vakantie moet er dan altijd even gebekvecht worden door wie die afslag nu gemist is en door wiens schuld de Highway1 nu NOOIT meer gevonden zal worden :) . Zal toch scoren zo'n tvshow met C&D op vakantie hahahaha. ... Barbie en Michael jullie kunnen dan wel inpakken!!

Na een korte break de weg gevraagd en direct kwamen we door een mooi berggebied te rijden. Muziekje uit de speakers, aircootje op knallen en relaxed cruisend door slingerwegen naar de kustlijn. We kregen op een gegeven moment zelfs even druk op de oren van de hoge ligging.  Wat een uitzicht. Na het bereiken van de zee moesten we allebei wel even slikken.  Best emotioneel als dan daadwerkelijk het besef er is dat je hier echt rondrijdt en de verhalen niets teveel zeggen. Nu op weg naar het stadje Monterey.

Emotioneel momentje als je de highway1 oprijdt Kitesurfers

Na ongeveer drie uur rijden over de highway1 kwamen we aan in Monterey. Snel omkleden want 1 van de mooiste stukjes weg rond Monterey moest voor zonsondergang nog even  meegepikt worden, The 17 mile drive. Dit is een rondrit door een bosrijk gebied en een lange kustlijn waar 21 hotspots kunnen worden aangedaan met adembenemende uitzichten. Veel mooie foto's gemaakt van alle leuke dieren die we hier zijn tegengekomen. Knabbel en Babbel kwamen zelfs nog even voorbij.

Hotspots 17 mile drive 1  Knabbel Hotspots 17 mile drive 2

Na de rondrit hadden we aardig honger gekregen. Ook in monterey is er een fishermans warf te vinden. Deze is minder massaal en is bezaaid met leuke eettentjes waar je de lokale visspecialiteiten kan bestellen. Aan het einde van de pier nog een leuk toneelstukje van drie bevers bekeken. Twee ouders en een jonkie waren aan het spelen met de roeiboten  die daar aan de pier lagen. Je blijft je verbazen hoeveel wilde dieren hier te zien zijn. Helaas moeten we drie uur durende tour walvissen spotten aan ons voorbij laten gaan. Morgen staat namelijk het mooiste stuk Highway1 op het programma en zullen  we overnachten in Santa Barbara. Dat wordt vroeg opstaan.

Cherry Het gezellige Fishermans Wharf in Monterey Eten Fishermans Wharf

De avond geëindigd met een vers stuk tonijn en verse krab, Heerlijk! Na het eten stortte C in van de 2 cocktails. Begrijpelijk na alle lange dagen. Daarom moest ik maar weer in de pen klimmen vandaag. Trustuh!

Tot morgen!

Danny

1. Marco:
    31 augustus 2014
    Leuk al die verhalen hoor, elke dag weer een klein soapje ha ha ga door met schrijven en veel plezier nog!!
  2. P oom:
    31 augustus 2014
    And the soap continues in Santa Barbara... hoe toepasselijk. :) leuk stukje wer C en D. Blijven schrijven. Xx
  3. Petra:
    Erg leuk weer. Ben benieuwd naar jullie volgende dag. Xx
  4. Corrie:
    31 augustus 2014
    Hee lieve Cher en Dan! Wat ontzettend cool allemaal haa ha!
    Heb nog lang niet alles gelezen, omdat ik nu pas jullie blog zie..
    Van de week ga ik er voor zitten en zal ik me op jullie avonturen storten.
    Heel veel geluk en plezier gewenst xxx
    Cor
  5. Jessica Brinks:
    31 augustus 2014
    Leuk om te lezen! Ik ben ook meteen weer terug bij onze roadtrip!! Tot morgen en have fun!! Xx
  6. Nelly de bles:
    Wat hebben jullie een geweldige reis! En leuke verslagen ga zo Door Kusssss
  7. Berna:
    1 september 2014
    echt leuk om de verhalen te lezen!en wat is het allemaal mooi daar!geniet weer van de komende dagen!
  8. Wendy Valkenburgh:
    1 september 2014
    Ziet er mooi uit! Veel plezier vandaag.