Dag 05 - The end of the world

31 augustus 2014 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Goedenavond allemaal!

Deze keer ben ik het, Cherrelle. . Het is hier 22.52 and I'm still awake!  Joehoee. . Helemaal losssss!

Ok. .. over vandaag. . Jeetje, moet nu gewoon alweer nadenken wat we allemaal gedaan hebben.. Het begon vanmorgen met een ontbijtje in ons hotel in Monterey.... Brood met ei en een wafel.. meer hadden ze haast niet.

Lekker wafeltje maken hotel Monterey

Via Carmel gereden naar de Highway1 op weg naar onze volgende stop.. Santa Barbara.  Carmel waren we overigens gisteren ook al doorheen gereden nadat we de 17 mile drive gereden hadden, deze loopt namelijk van Monterey naar Carmel. Clint Eastwood is hier burgemeester geweest en Doris Day woont hier. Nice to know ;). Super mooi stadje met denk ik heel wat rijkelui.

Op naar, daar is die weer, de Highway1. De weg ernaar toe is al zo onwijs mooi. Mooie huizen, bergen en overal bloemen. Dan op een gegeven moment rij je m op.

Trouwens...De highway1 is de weg van San Francisco naar Los Angeles langs de kust. 1 van de mooiste routes van Amerika.  Je moet er de tijd voor nemen, het is uiteraard niet de snelste weg. But it's worth it zeggen ze.. En of dat het het waard is.. Zo onwijs mooi, echt ongelooflijk. Tussen de bergen naar boven,  naar beneden en als je naast je kijkt de oceaan. The end of the world. Best een eng idee dat er verder niets meer is, alleen maar water. Achter elke bocht die je neemt schuilt weer een nieuw, schitterend uitzicht. Af en toe best enge haarspeldbochten (mam, jij had GEK geworden!!). Maar toch voel je je veilig. Iedereen rijdt rustig en voorzichtig. Langs de weg veel stopplaatsen om foto's te maken. Hierdoor kan je ook gemakkelijk hele stukken alleen komen te  rijden. Met de muziek op knallen en alleen maar genieten is het net alsof je in een film zit. Klinkt stom,  maar soms ook een beetje emotioneel omdat het zo mooi is.

Highway1   Mooi   Highway1

The Big Sur, het bekendste stuk van de Highway1 is zo prachtig. Je kan foto's blijven nemen. Overigens. . Als het aan Danny lag moest dat ook. Om de 100 meter: Schat.. foto! Schat: film ff dan!!... jaaaaa daggg Dan,  ik blijf bezig.

Bixby Creek Bridge   Bridge  Jut&Jul

Hierboven de bekende Bixby Creek Bridge,  kenmerk van de Highway1. Zoals jullie hopelijk kunnen zien erg mooi...

Vervolgens even  een korte stop in Big Sur om wat te drinken te halen en hier voel je je ook weer net als in een film. Midden in het bos (de hoek om  en je rijdt weer langs de kust), zo'n typisch Amerikaans boshuisje waar je je boodschappen krijgt in een papieren zak. Zo leuk!! Peukie roken en weer verder...

Stop in Big Sur

Hup daar gaan we weer. . Op naar SB! Onderweg getankt wat hier overigens geen drol kost..volle tank nog geen 50 euro. .. was dat bij ons ook maar zo!

Inmiddels beetje trek gekregen en ff toe aan een break dus wat gegeten bij Jack in the box. Ook weer junkfood (wel lekker! ). Yes! We zijn er bijna. .

Aangekomen bij het hotel in  SB. Ook weer zo heerlijk Amerikaans. Langs de weg, met alleen maar rijen kamers naast elkaar. Ff bijkomen bij het zwembad,  drankje doen en peuk. De wifi is hier erg snel dus meteen wat foto's geupload van vandaag. Opfrissen en met de auto naar downtown Santa Barbara. Downtown bestaat wat wij er van gezien hebben, uit de State Street. . Een hele lange weg met winkels,  barretjes en restaurants, die uitkomt op de pier. Super leuk, gezellig stadje met hier ook weer, erg vriendelijke mensen.

State Street   Santa Barbara   SB

SB   SB

Wij besloten om  richting de pier te lopen en in de tussentijd op zoek naar een leuk eettentje. Onderweg naar de pier zie ik op een terrasje een bekend gezicht. Ik dacht een collega,  kennis van een kennis of weet ik veel wie. In ieder geval bekend. . Schat dat was toch Richard Groenendijk? Wie?? Richard Groenendijk  van Ranking The Stars. Oh joh.. lachen. . Zal ik op de foto gaan? Ja dag schat, dat is stom. Ok dan niet. Vind hem wel leuk, lig altijd in een deuk om  hem.

Pier leuk en gezellig, maar kregen trek dus weer terug gelopen. Weer langs hetzelfde terrasje en kon het niet laten.. hey u bent toch mr. Greendyck?  Hij moest lachen.. nou wat leuk, je ziet niet zoveel Nederlanders zei hij. Hij vroeg of we ook aan t rondreizen waren en wat we allemaal gedaan hebben en gaan doen. Super aardige vent, hetzelfde als op tv. Hij is ook op tour met zijn vriend. Ff een foto with our famous Dutch Rankingstar. :)

Ranking The Stars

Wat Richard en zijn vriend ook nog even tussen neus en lippen door vertelde is dat ze net daarvoor Josh Holloway gezien hadden.. OMG!!! Even... dat is Sawyer uit Lost,  dat ontzettende lekkere ding uit de Davidoff reclame!!  Ik werd ff helemaal niet goed. Danny zegt,  doe ff normaal joh en vervolgens. .. nou dan wil ik Kate tegenkomen... haha..  Inmiddels was mijn eetlust voorbij, kon alleen nog maar kijken of ik Sawyer zag. Uiteindelijk toch maar even chill gedaan en op zoek naar een eettentje (weer/nog steeds).

Het werd Aldo's ristorante,  een Italiaan in State Street.  Eerst een heerlijk biertje en prosecco. Do you have an id? Alle dagen met paspoort rondgelopen, niet nodig gehad, dus achter gelaten in hotel. Danny wel rijbewijs bij zich, hij mocht lekker zijn Heineken drinken. Ik moest serieus non-alcohol bestellen.  Het is niet omdat we geen 21 lijken. . Het is een wet hier dat iedereen zich moet identificeren bij het bestellen van alcohol, hoe oud je ook bent. Wel 1 van de lekkerste pizza's en lasagne gegeten ooit. Dus mensen. . Kom je ooit in  SB. . Tip!!

Hierna lekker naar het hotel. Morgen vroeg op pad naar Los Angeles. Voordat we naar LA rijden, gaan we eerst nog naar Burbank voor de Warner Bros Studio VIP tour.

Mensen, het is super leuk om jullie lieve en leuke reacties te lezen.. blijf vooral reageren!

X vanuit Santa Barbara!

Oh ja nog 1 ding. . Onder de mappen foto's en video's kunnen jullie alles vinden wat wij tot nu toe geupload hebben!

1. Marco:
    1 september 2014
    Prachtige foto's luitjes en gaaf"ranking the stars"........wel mooi daar hoor met die prachtige oceaan. Keep up the writing en nog veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag.......x
  2. Melis:
    1 september 2014
    Hoi schatten, vanuit de wachtkamer van de mondhygenist lees ik met veel plezier dit verslag...ach, verschil moet er zijn;) super gaaf klinkt het! Ik zou ook.helemaal gek worden...sawyer! Daar had je een poster van boven je bed. zelfde als ze tegen mij zouden zeggen dat ze net John Mayer gezien hadden. leef helemaal met jullie mee. Klinkt als een droom reis! En jullie gaan naar de friends bank...gaaaf! Veel plezier ! Ly xxx
  3. Berna:
    1 september 2014
    hoi samen!dit is echt de reis van je leven!maak je nooit meer schitterend!dus het is echt allemaal zo mooi als op tv!leuk die richard hahah!ik wens jullie nog een mooie trip en blijf schrijven!xx
  4. P oom:
    1 september 2014
    Hey C en D, ik wil niet zeggen dat ik jaloers ben want dat zou betekenen dat ik het jullie minder gun. En dat is absoluut niet zo. Maar wil wel heel graag zo'n reis als jullie maken. :)
    Echt geweldig... keep writing. Xxx
  5. P oom:
    Echt geweldig... keep writing. Xxx
  6. Denies:
    Haai lieverds,

Ik reageer dan wel niet iedere dag maar zit iedere dag weer te genieten van jullie verhalen!
    * jaloers :-) * haha. Zo te zien en lezen hebben jullie het heerlijk naar je zin! Genietse!! Dikke kuss xxx
  7. Denies:
    1 september 2014
    Oh en lees net de reactie van je oom maar gun het jullie van harte natuurlijk!!! Haha :-)
  8. Robine:
    OMG... Sawyer... <3
    Die had ik ook wel tegen willen komen!

Maar echt super leuk om jullie ervaringen te lezen! Highway 1 is zo ontzettend mooi hè! Ik kijk weer uit naar de volgende blog. Xx
  9. Nelly de bles:
    1 september 2014
    Wat een schitterende foto's, en bizar dat je dan Richard tegenkomt Wahahaha, geniet nog lekker wij zitten weer in Spanje alleen vlieg jij ons niet terug. Dikke kus voor jullie van ons
  10. Connie:
    2 september 2014
    Hi lieve schatten,
    Wat een reis zeg. Hoe krijg je het voor elkaar om Sawyer te missen. Misschien maar beter dat jullie hem gemist hebben anders moest Danny alleen verder ha ha ha. Dan ook nog Richard tegenkomen echt zoooo leuk. Wereld is klein. Het café van Frieds ook zo super gaaf. Vond het heerlijk dat ik juliie gisteren even op Skype gezien heb. Techniek staat voor niets. Nou blijf genieten en ik volg jullie opde voet. Disney gaat vanmiddag naar P oom en tante S dus alles gaat goed. Dikke kukuzzzz van Mutti xxxxxxxxxxxxx
  11. Petra:
    3 september 2014
    He lieve c en d. Super leuk weer dit. Goedkope benzine...een weg om emotioneel van te worden. Bekende tegenkomen als je op zoek bent naar een eettentje. Dan geen alcohol...danny wel maar wel de lekkerste pizza en lasagna. Heerlijk om dit te lezen. X