Dag 06 - Warner Bros. VIP - tour en Los Angeles

1 september 2014 - Hermosa Beach, California, Verenigde Staten

Goooooedenaaaavond dames en heren,  hier de twee California reizigers maar weer eens met een update uit de Verenigde Staten! Nou ja 1 die nog wakker is.  C ligt na deze lange dag weer gewoon te slapen. Daarom aan mij de taak om de zesde dag van deze topvakantie door te nemen.

De dag begint met een Skype telefoontje met (schoon)mutti. Zo ver weg en dan toch zo dichtbij. Dan ontbijtje in het hotelletje. De ruimte is geheel in ouderwetse Amerikaanse sixties style neergezet. Gewoonweg weer gaaf om zo te ontbijten. Lekkere bagels, muffins en veel zoetigheid. Genoeg suiker om energiek de auto in te stappen voor een rit van ongeveer twee uur. Maar uiteraard niet voordat C de benodigde nicotine binnen heeft.  Auto is ingeladen dus goodbye Santa Barbara.

ontbijtje USA style

We hebben bij de receptie vernomen dat de wegen richting LA vaak druk zijn en met laborday vandaag is ook nog eens iedereen vrij. Hierom zijn we na het ontbijt direct vertrokken,  we worden namelijk om 11.10 uur verwacht bij de Warner Bros. Studio's. Airco direct voluit want in de ochtend was het al zeker richting de 30 graden. Oma ook nog onderweg gebeld vanuit de auto, die leeft ook zo met ons mee, super lief!

De rit ging sneller dan verwacht en om 10 uur parkeren we de auto pal voor het Warner Bros gebouw. Eerst een paar foto's voor de deur met Daffy en Bugs en dan via de beveiliging en detectiepoort naar binnen. Snel naar de kassa om de reservering misschien te kunnen vervroegen. Yes, de groep van kwart voor elf heeft nog plek, dat scheelt weer 3 kwartier en meer tijd voor LA in de middag.

tickets

Na een korte introductiefilm over het ontstaan van Warner Bros en een gave compilatie van alle hoogtepunten van de tv series,  films en tekenfilms worden de gidsen van vandaag voorgesteld.  Natuurlijk werden we voor de film wel getipt om hard te applaudisseren voordat ze binnenkwamen, dat komt de tour ten goede. We klappen, schreeuwen en fluiten natuurlijk lekker mee. C&D mogen met Larry mee. Deze vent maakt de hele tour, van minuut 1 begint die te ratelen en is 2 uur later pas gestopt. Super enthousiast zoals alleen de Amerikanen dat kunnen.

Zo luitjes,  Cher hier. . Ben wakker (nu 06.56) en Danny was ook in  slaap gevallen gisteren.  Ik neem het stokje dan maar over. Vip tour super gaaf. Met zn 12en in een golf karretje eerst het backlot gedeelte op. Nagebouwde buitensets waar meerdere films opgenomen zijn. Wij dachten allebei dat er speciaal voor een film een hele set nagebouwd wordt,  maar het blijkt dat regisseurs gewoon een gedeelte lenen/huren, van in dit geval, Warner Bros,  en het dan zelf aankleden met van alles. Echt gaaf om  te zien.

backlot studio       sets studio

We rijden langs een plein,  waar o.a. Gilmore Girls opgenomen is en meerdere film scènes. Ook is hier jarenlang ER opgenomen. George Clooney mam! !

Ook een stukje van Central Park is hier nagebouwd,  waar o.a de Phoebe run opgenomen is. (Melis! ). Heel klein allemaal,  grappig om te zien.

Phoebe run

Verder deze tour zien we o.a. de originele Batman en Harry Potter kostuums, attributen die gebruikt zijn in films en dit allemaal origineel. Gaaf!

Ook zijn hier de "stages" waar alle series opgenomen worden. Zo rijden we langs Studio 24 waar vroeger Friends opgenomen werd.  Hier stonden dus alle appartementen naast elkaar in een studio. Tegenwoordig wordt hier Mike&Molly opgenomen en zijn de Friends appartementen opgeslagen ergens. Wel is het coffeehouse, Central Perk nog aanwezig en mocht je hier foto's maken op DE bank. Dit is eigenlijk de reden dat ik deze hele tour wilde doen ;)

I'll be there 4 you....      Cher op DE bank.

Als je fan was van Friends is dit zo gaaf om te zien!!

Als laatste mochten we een kijkje nemen op de originele set van The Big Bang Theory, ken de hele serie niet (Danny wel), maar ook weer erg leuk om te zien! De tour was zeer zeker de moeite waard.

Inmiddels trek gekregen (what's new) en een heerlijke footlong Spicey Italian gegeten. Hierna door naar de CVS apotheek want ik loop al een een week met een gore lip met koortsuitslag.  De antibiotica vanuit Nederland gaat nu eindelijk aanslaan maar wilde ook nog wat extra zalf, vaseline en sunblock halen. Elke vakantie weer hetzelfde liedje door de zon, vitamine tekort en voorafgaande stress denk ik.

Hierna wilde we langs de originele Disney studio's rijden, maar terwijl ik dit typ bedenk ik me dat we dat helemaal zijn vergeten.  Ach, aan Disney geen gebrek;).

We waren in de buurt van het Hollywood sign, dus Tom Tom aan gaan met die banaan. Tommy stuurde ons helemaal naar boven, maar deze weg was het laatste gedeelte boven afgesloten. Het gevolg was dus dat we midden in de bergen, tussen alle mooie,  dure huizen, verdwaald raakten. De letters waren tussendoor wel aardig goed te zien, maar ik wilde natuurlijk het beste uitkijkpunt. Daar kwam ook nog is bij dat deze smalle weggetjes tweerichtingsverkeer zijn en je niet ziet wat er na de bocht komt. Gevolg hiervan weer dat ik, Cher, zowat een paniekaanval kreeg omdat ik zo bang was en Danny gek werd van dat hysterische gedoe. Jullie kunnen wel raden wat hier weer het gevolg van was hahahaha. Uiteindelijk,  na een halve tank benzine opgereden te hebben door allemaal maar gas te geven naar boven,  aangekomen bij de letters. Wat gaaf zeg.  Paar letters,  maar zoveel indruk.

Als echte toeristen natuurlijk een paar fotootjes genomen:

We're in Hollywood  The Hollywood sign    toeristjes

Hierna door naar de Mulholland Drive. Langs deze weg en de zijstraatjes hiervan, wonen heel veel sterren, dus daar was ik wel nieuwsgierig naar. Bovendien had je vanaf deze Hollywood Hills super mooi uitzicht over LA. Erg leuk,  maar beetje zelfde als de weg naar de letters toe (gelukkig niet zo smal), dus na een tijdje heb je het wel gezien. Bij elke mooie auto of elk mooi huis vraag je je af of er een celebrity in zit. Die kans is daar heel groot natuurlijk. Helaas, we houden het bij Richard.

villa mulholland drive

Inmiddels erg  moe en suf van het auto rijden, dus adres in Tommy gezet van ons hotel in Hermosa Beach,  de kust van LA. Eerst even  bijkomen. Ik op het balkon met een peukie,  Danny op bed...met voetbal,  bier en chips.

Watchin' football & drinkin' beer!

Volgens een collega moest ik gaan eten bij Brewco aan Manhattan Beach. Hij had de lekkerste burger ooit gegeten daar. Vlakbij ons hotel,  dus doen dan maar. Eerst nog langs een film locatie aan Hermosa Beach. Wie herkent dit huis?  Morgen geef ik het antwoord. ... :)

wie herkent t volgende huis

Na gegeten te hebben bij Brewco (lekker,  maar de lekkerste burger hadden wij al gegeten in Sausalito), op naar de pier van Santa Monica. Ook weer zo bekend en leuk om te zien. Even rondgelopen, balletjes schieten en een ritje in de achtbaan. Stelt allemaal niet zo heel veel voor eigenlijk, maar omdat je het normaliter alleen in  films ziet, doet het wel wat met je.

Weer eentje uit de films   Kermis @ the pier

Tevens eindigt hier de route 66, grappig hè.

Nu waren we echt klaar, dus nog even een half uurtje terug naar het hotel rijden.

Wat een belevenis weer vandaag.

1. Marco:
    2 september 2014
    Leuk verslag weer c en d altijd weer leuk om te lezen.
    Hebben jullie elkaar niet de auto uitgevochten dan op weg naar de letters? Ha ha ha
    En cherrelle jij vergeet om naar de disney studio te gaan??? Dan had jij zeker een vlaag van verstands verbijstering.......ha ha maar danny ook een beetje, maar hele mooie foto's lui.
    Jullie zijn heel leuk bezig daar en zien heel veel.......
    Ga door met schrijven want ik kijk alweer uit naar morgen.
    Yall take care now ok!
  2. P oom:
    2 september 2014
    Beverlyhills 90210... deze was te makkelijk C&D.
    Super leuk verhaal weer. Maar het is ook een superreis!
    Keep writing
    Xxxxx
  3. Romy:
    Lieve Cherrelle en Danny,

Ik heb jullie dagtocht gezien bij Petra en Robert en het is heel mooi wat jullie allemaal meegemaakt hebben, prachtig! Oma vindt dat jullie de reis van je leven hebben. Ik ben heel erg blij voor jullie. Disney is nu bij Robert, Petra Romy en Tycho en ze is al helemaal weer gewend. Ik ben heel blij dat ik het verslag van vandaag heb gelezen en ik wens jullie een hele fijne vakantie verder en ik hoor het nog wel.

Veel liefs en kusjes van oma
    En ook van Robert, Petra, Romy, Tycho en Disney

Love you tot morgen
  4. Melis:
    2 september 2014
    Super super vet!!!! zou ook constant op zoek zijn naar bekende mensen denk ik. en cherrel...disney vergeten?!!! Viel bijna van mijn stoel! Gaat tie wel lekker?! Nou ik blijf jullie trouw volgen. dikke kusss
  5. Denies:
    2 september 2014
    Super leuk om weer te lezen!! Als ik t lees waan ik me net even alsof ik zelf daar ben!! :-) geniet ervan schatties!! Xxx
  6. Bas:
    2 september 2014
    Jullie moeten schrijver worden, jullie slepen ons helemaal mee in jullie reis! Supercool! Danny? Penny was zeker niet aanwezig op de set van the big bang?;) supergaaf jongens geniet ervan! Xx
  7. Connie:
    3 september 2014
    Lieve schatten wat een super reis. Zo herkenbaar al die foto's van die huizen. En dan Hollywood echt super leuk om dat te zien. Moest gelijk aan de Bold denken. Die ene foto met Hollywood tussen je vingers is super leuk Cherrel. Heb morgen een vrije dag genomen kan ik even alles op mijn gemak doen. Je kent mij alles op het laatste moment. Nou schatten ga straks jullie laatste verslag lezen kijk er al helemaal naar uit. Dikke kuzzzz xxxxx