Dag 07 - De sterren van LA

2 september 2014 - Hermosa Beach, California, Verenigde Staten

Hello guys,  how are you? Met ons is nog steeds alles goed. Met deze vraag wordt je door iedere Amerikaan begroet. Mijn (Danny) vooroordelen over Amerikanen trek ik allemaal terug. Iedereen is behulpzaam,  geïnteresseerd,  heel netjes in het verkeer en in winkels en restaurants ben je als klant de koning. Dat zal wennen worden in Nederland :p

Vandaag het laatste dagje LA. Typische Amerikaanse ontbijt naar binnen en even Skypen met de schoonfamilie en hondje Disney, ze herkende onze stemmen! Hierna zwembroek aan een bikini in de tas,  want Venice Beach staat op het programma laat in de middag. Maar we starten met het zoeken naar meer sterren in Beverly hills. Dat smaakt naar meer na onze ontmoeting met MR GREENDYCK in Santa Barbara.

Beverly Hills Cops Miss Hills

Nu merk je hoe groot deze stad daadwerkelijk is. Moeten even 40 minuten rijden naar de andere wijk. Na een kleine file rijden we Beverly Hills in. Weer een moviemoment, je rijdt ineens een brede weg in met de beroemde palmbomen. Hoor het Beverly Hills Cop deuntje al opkomen. Wederom kunnen we, na even heen en weer getuft te hebben, gratis parkeren. Eerst een paar foto's bij het beroemde Beverly Hills sign en de weg vragen voor de rodeo drive. We zijn klaar om wat sterren te spotten. Nou ja de beroemde bosjes en hekken van Beverly Hills hahahaha.

Kasten

Heej wat zien we daar: we worden door een paar felle borden gevraagd deze te volgen om starmaps op te halen. Paar bochtjes verder zit er ineens een dame op een stoeltje in de zon langs de weg. Ze vraagt om langs de weg te parkeren en komt met haar siliconen trots voor het raampje staan. You like to know where all the Stars live? Voordat we antwoorden gaat een plattegrond open met alle adressen en namen van de sterren in de buurt en ze begint daar een verhaal af te steken. De tours zijn veel te duur deze mappen is het beste wat ons ooit is overkomen... Ja Leo,  Jackson, Kardashian,  ze heeft ze in 20 seconden, inclusief adres opgenoemd. Cher is zichtbaar aan het bijkomen en vraagt wat dat geintje moet kosten (lees: een stukje papier met kleurprint op beide kanten) 25 dollar please! Nou dat is toch echt te duur.  Ok..20 dan... No thank you. .. Nu de echte aanbieding dan ....10 dollar, haar baas moet toch echt de printjes betalen. Ook nog te duur, nu verandert de sfeer, ze is erg boos dat we deze aanbieding niet pakken en loopt gepikeerd terug naar haar stoeltje. We rijden maar door en tikken dan maar het adres van het Playboy Mansion in. Even respect betuigen aan DE man der mannen Hugh!

Even respect betuigen aan de bewoner

Na deze leuke rit naar de rodeo drive. Veel mooie auto's, rijkdom en dure shops. Verder niet veel te beleven als je iedere maand rond moet komen van je maandelijkse belediging van de baas ;) Wel paar foto's bij het bekende schuine straatje. (Tych, die herken je wel van GTA V!!) Wel een paar toeristen in de maling genomen door je gezicht te bedekken als ze met het busje op zoek zijn naar bekende artiesten en ze langs onze auto reden.

Rodeo drive2 Rodeo drive: gta v juwelier

Hierna op naar de Hollywood Walk of Fame, waar iedereen die er toe doet in het wereldje, is vereeuwigd op de stoepstenen. Heel leuk om te zien, ondanks het hele commerciële karakter eromheen. Wannabe 50 cents prijzen hun cd's aan, makkelijk afpoeieren: Holland only likes the harder style,  box respect jeweetzellef, snel doorlopen. Wel de moeite waard zijn alle rare snuiters die staan op te treden of verkleed zijn als bekende characters. De Mexicaanse spiderman was het toppunt: Blij dat het pak meerekt, Spaans accent en een versleten pak. Wel even op de foto met Storm en Catwoman ggrrrraaauuw!

R.I.P. Robin Williams ook in hollywood Catwoman en Storm zagen hun kans schoon En daar hebben we Walt weer. ..

Nu wel aardig honger gekregen dus op naar de Subway! Spicey Italian delen want het is al laat in de middag en we moeten vanavond nog uit eten. Het strand laten we voor wat het is. Het observatiecentrum boven aan de Hollywood Hills is dichtbij en staat hoger op het verlanglijstje. Gratis museum waar je alles te weten komt over onze planeet en het zonnestelsel. Sterren blijven de rode draad van vandaag. Daarbovenop volgens mij het mooiste punt om het grootste deel van LA op foto te krijgen, wow! Ik vond het super interessant om te bekijken, C was blij dat er wifi aanwezig was. De zon die schijnt en de aarde draait, boeiend boeiend interessant! Dan loop ik zelf maar een rondje. Na klein uurtje afgesloten met een paar mooie foto's van LA.

Adembenemend Gratis sterrenkundig museum Wetenschap mwa. .. update Facebook jaa!

De warmte en Disneyland voor morgen in het verschiet doet ons besluiten vroeg te gaan eten. We kiezen ervoor om Hermosa Beach aan te doen. 3 minuutjes rijden vanuit het hotel. De eerste tent is Killer Shrimp. In Santa Barbara kregen we al eerder een tip van een Amerikaan om de Killer Shrimp bowl te proberen. Dan maar hier eens uitproberen. Nou dit is wederom een gratis tip als je ooit afreist. Minimaal 15 grote garnalen in een soort pittige bouillon, lekkaaah! Na het eten snel naar de kamer om jullie van het benodigde leesvoer te voorzien en vroeger het mandje in te duiken.

Hermosa Beach boulevard Killer shrimp lekkah

Morgen en overmorgen naar Disney! Ook heel erg zin in. C heeft de naam als fan, maar ik ben ook altijd blij om te gaan. Geen pretpark kan hieraan tippen. Tot morgen!

p.s. We hebben enkele video's toegevoegd. Deze zijn te bekijken op de desktop versie van de reisloggersite. Waarschijnlijk niet op de mobiele website. Succes met zoeken haha.

Iedereen blijf posten! Blijft leuk om de reacties te lezen.

Danny

1. Jen:
    3 september 2014
    Joh schatjes! Elke ochtend lees ik jullie verhalen als ik in de trein zit. Super leuk!!

Veel
  2. Jen:
    Ups... Foutje! Hehehe :D

*Veel plezier in Disney!

Dikke kus!
  3. Marco:
    3 september 2014
    Weer een leuk stukje leesvoer guys.. .
    En danny goed gedaan bij hugh, respect voor de man zo oud en dan toch nog zoveel vrouwen. Wat is zijn geheim. .......
    Ha ha. Weer hele leuke foto's erbij en de foto van robby Williams........rip. Mooie acteur. Ik lees jullie verhalen met plezier elke dag, jullie maken echt een trip of a lifetime.... ..ga door met schrijven en ik volg de verhalen greetz yall!!
  4. Bas:
    3 september 2014
    Nou D en C volgens mij kwam mijn vorige reactie niet door, dan maar nog een keer! Gaaf om allemaal te lezen, hoe voelde je je Dan toen je bij de man der mannen stond? wilde je niet even voordoen als Tuinman en even naar binnen gluren daar?;-) En heb je Penny nog gezien op de set van the big bang?:-)

Veel plezier in Disney!

P.S. jullie moeten journalist worden, jullie slepen iedereen mee in jullie verhaal, LEUK!

Toedels!
  5. P oom:
    3 september 2014
    Weer een heerlijk stukje met leuke foto's. Moest zelfs een traantje pinken toen ik het hek van the Playboy Mansion zag. hahahha.
    Wist alleen niet dat Robby Williams ook dood was (reactie Marco). :P

PS: Was het huis uit jullie vorige blog nou uit 90210?

keep writing..

XXX
  6. Nelly de bles:
    3 september 2014
    Jeetje helemaal geweldig om jullie verhaal steeds weer te lezen, wat een wereld apart zeg,! Foto's ook mooi kusssss vanuit carihuela van mij en geer!
  7. Connie:
    3 september 2014
    Daar ben ik weer. Het wordt steeds leuker. Zie jullie al rijden in die vette car. Gezicht bedekken en net doen of je een beroemdheid bent GEWELDIG. Begrijp nog steeds niet hoe die Hugh Hefner aan zo'n mooi huis komt. Zeg nou eerlijk denk dat hij het leukste mannenberoep heeft maar hij hoeft er niets voor te doen. Wat een kasteel. Ben super benieuwd hoe Disney is, jullie zullen wel gesloop7 zijn. Nou moppies nog super veel plezier en op naar het volgende verslag. Super leuk dikke kuzzzz xxxx
  8. Cherrelle:
    3 september 2014
    Wat een leuke reacties!! We genieten echt hier... ennnn oom... inderdaad. . Beach house van 90210. Goed geraden haha.. The winner is..tatatadadada. tatatata. .. P oom!! X
  9. Petra:
    4 september 2014
    Echt weer zo leuk geschreven zeg...de mevrouw met haar siliconen ha ha. Echt gaaf om te lezen. Wat zien jullie een hoop zeg. Gelukkig schrijven jullie alles op. Toppie. Dikke knuf v tante S....