Dag 08 - Dreams come true

3 september 2014 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Goedenavond /morgen lieve volgers!

Daar zijn  we weer.. vanmorgen  na een lekker ontbijtje de kust van LA verlaten om ongeveer 45 minuten te rijden naar Anaheim, de plek waar de magie begint;).
Vandaag toch ook weer een hoogtepunt van deze reis, Disneyland!
Na Parijs, Florida en Hong Kong zijn we hier nog nooit geweest. Dit is het eerste Disney park, geopend in 1955 . Bestaande uit het bekende Disneyland park en een extra park, California Adventure.

Anaheim ingereden, eerste indruk:  grote, brede wegen met om je heen eigenlijk alleen hotels en fastfood ketens. Toch leuk om te zien.

Kamer van ons hotel was uiteraard  nog niet klaar zo  vroeg in de ochtend, maar we konden wel alvast de auto parkeren en met een bus naar de ingang van de parken. Uiteraard tegen betaling. Even 444 dollar neergelegd voor 2 personen, 2 parken en de bus retour. Maar ach, YOLO!  Maar dan kunnen we wel hoppen tussen de parken ;)

Nou daar gaan we. Wachten op het busje.  10 uur vertrekt ie. Nou niet dus,  voor tienen is ie al vertrokken.  Even 20 minuten wachten tussen de gezinnetjes. Yes,  daar is de  bus! We gaan achterin zitten. Om ons heen zien we kinderen met Mickey Mouse oren, prinsessen jurken en mensen met hele grote Nike schoenen en witte sportsokken die opgetrokken zijn tot net onder de knieën. Ohhh... en niet de buideltas te vergeten. We vallen (gelukkig ) een beetje uit de toon. Het busje brengt ons binnen tien minuten naar de ingangen van beide parken.  Wij gaan eerst naar Disneyland,  het bekende park.

Nous sommes arrivee

Natuurlijk begint het hier ook weer met de gezellige Mainstreet, die ook hier weer uitkomt op het kasteel. Fotomomentje.

Kodak moment       Castle

De eerste attractie die we gaan doen is Star Tours, deze wordt gevolgd door nog veel meer bekende attracties. Onze favoriete is de Splash Mountain, waar we tot 2 keer toe zeiknat uitkomen. Logisch dat deze niet  in Parijs staat. In de namiddag lopen we naar het voor ons nog onbekende  California Adventure. Wow,  wat een park. Als eerste kom je in het gedeelte dat geïnspireerd is op films. Niet de Main Street,  maar Buena Vista Street met daar naast Hollywood Land. Wij beginnen met de Tower of Terror. Wat een top attractie is dat toch. Meteen door naar Cars Land waar het bekende Radiotor Springs Racers staat. Hier staat dit park, samen met de achtbaan California Screamin', in ieder geval voor ons, bekend  om. Bij eerstgenoemde kregen we van een vreemd meisje een fast pass. Dat scheelde ons 45 minuten wachten. Hier waan je je midden in de film Cars, zo mooi gemaakt. We blijven ons sowieso verbazen over de attracties van Disney. Deze zijn allemaal zo perfect gemaakt en aangekleed. Tot aan de prullenbakken, lampen en de kleding van de medewerkers aan toe. Alles is in de stijl van de attractie, aan elk detail is gedacht. Ook is alles schoon, geen kauwgom of prulletje op straat, ik hou ervan ;).

Verder vandaag gaan we nog o.a. twee keer in Toy Story Midway Mania, een 4d attractie waarin je zoveel mogelijk punten moet scoren met verschillende schietspelletjes, Danny 's favoriet. Ook de achtbaan California Screamin twee keer, in t licht en als de zon bijna  onder is. Vanaf boven zie je dan heel het park verlicht, zo  mooi. Kreeg een brok in mijn keel, Danny denkt alleen maar doe normaal. Datzelfde dacht ik toen hij hohoho I 'm a pirate aan het zingen  was in Pirates of the Caribean. En ik maak echt geen geintje.

Tower of Terror   Cars land   Toystory Mania   By night

Nog  een laatste keer Tower of Terror en toen was het toch echt klaar. Volgehouden tot sluitingstijd 20 uur. Oh er is ook nog een Disney Downtown. Even kijken schat naar de winkeltjes. Ook weer zo  gezellig daar met Disney souvenir winkels, gezellige barretjes en eettentjes. Wij laten het voor wat het is en nemen de ART bus terug naar ons hotel.

Voordat we inchecken en naar onze kamer gaan,  eten we eerst nog romantisch in de met tl lampen verlichte Taco Bell, die aan de overkant van ons hotel zit.

Nog even geskyped met mijn mutti en daarna toch echt heerlijk slapen.

Morgen nog een dagje vol magie!

Slaap lekker allemaal!

X

Cherrelle

Ioor

1. Marco:
    4 september 2014
    Helemaal mooi guys die reis echt ik zit met een glimlach jullie verslagen te lezen.
    Ik kan mij voorstellen dat deze reis een ervaring is en nog wordt.
    Genieten jullie lekker en blijf schrijven dan blijf ik genieten met lezen x
  2. Romy:
    4 september 2014
    Zo leuk om alles te lezen! Leef helemaal met jullie mee lekker genieten xxxx
  3. Jasmina:
    Lieve Cherrelle en Danny,

Helaas heb ik niet zoveel kunnen schrijven. Zoals je weet zit ik net voor mijn vakantie en ik heb echt een hoop te regelen. Maar ook de bruiloft en het hennafeest neemt de nodige uurtjes in beslag. Ik ben blij als ik in het vliegtuig zit. Natuurlijk heb ik de verslagen deels gelezen en het klinkt fantastisch al jullie verhalen. Jenny en ik moeten er toch maar eens over gaan na denken dus. Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet van elkaar. Dikke kus van ons allemaal John Jenny en Jasmina
  4. Berna:
    4 september 2014
    met bovenstaande eens!super om het allemaal te lezen!maarre wel lange dagen!pff super blijf schrijven en genieten!xx
  5. Petra:
    4 september 2014
    Wat leuk geschreven weer en dit is natuurlijk echt genieten!!! Disney! Beleef t helemaal mee met jullie. Geniet er morgenook nog van. Love u
  6. P oom:
    5 september 2014
    Hey C en D.. toch leuk dat jullie tig1000 km verder zitten dan de gebruikelijke 2 (endezant/elsenlaan) en toch meer contact hebben. Misschien moeten jullie deze soap doorzetten als jullie weer thuis zijn. Echt leuk om deze reis zo met jullie te maken. Kijk uit naar jullie volgende stukje. Waarschijnlijk geschreven door D omdat C nog aan het bijkomen is van Disney.
    Over Disney gesproken... ze is nog steeds vals en pist in huis.
    Love you... en tot morgen.
    Xxx
  7. Connie:
    5 september 2014
    Echt weer een dag om nooit te vergeten. Super leuk geschreven weer. Vond het super leuk om jullie weer even via Skype te zien en horen. We zitten klaar om over twee uurtjes de tram en trein te pakken naar Schiphol. Best wel beetje nerveus. Moet even kijken of we daar Wifi hebben, wil jullie uiteraard blijven volgen. Nou schetenpeten blijf genieten en tot snel. Love jullie dikke kuzzzz xxxxxxxx
  8. Nelly de bles:
    6 september 2014
    Genieten jullie verslagen echt leuk! Xxx