Dag 09 - Wederom een kleurrijke dag

4 september 2014 - Anaheim, California, Verenigde Staten

De dag begint in de ochtend met een Skype gesprekje met vriendin Esmee a.k.a. Sloer :) Net bevallen van haar tweede kindje Gioya (vreugde). Even de kleine spruit bekijken en zwaaien naar de family aan de andere kant van de wereld. Verder goed nieuws, want mn hertentamen is gehaald. Yes! Ontbijten, kaartjes voor de bus en op naar de 2e dag Disney!

skypen      De dag beginnen met dit park Urkel

Houdie folks.....aaaaarghh laddies.....hello spacerangers....goodday explorers!!! Zomaar een greep van alle begroetingen die we vandaag weer allemaal gehoord hebben vanuit de Disney medewerkers. De attracties beginnen in Disney namelijk al bij de ingang. Zelfs de instructiefilms zijn geheel gefilmd in de stijl van de attractie. Je moet het zien om het te voelen. Zoals we gisteren al hebben aangegeven aan ieder detail is gedacht. Na de begroeting in de geheel in de sfeer aangeklede wachtrijen plaatsnemen. Nou ja niet echt, we konden namelijk vrijwel overal weer zo doorlopen. Toppie!

Gestart met het ophalen van de entreekaartjes voor de eindshow WORLD OF COLORS. Een must-do bij een bezoek aan het California Adventure park. Hierover later meer.

Hierna na de attractie SOARIN'. Goodday pilots als we binnenlopen in een vliegtuig hangar. Binnen is er een soort museum aangelegd over het ontstaan van het huidige vliegtuig. Cool! Hierna vlak voor we de daadwerkelijke attractie betreden nog een video uitleg van een Amerikaanse piloot voor de laatste instructies. We gaan vliegen over California. Al helemaal in de sfeer. Nemen plaats op een bank en moeten onze slippertjes maar even uitdoen. Dat belooft wat. En ja hoor een robotarm plaatst onze bank op grote hoogte  in een soort grote bolvormig scherm (lees omniversum-actig). En dan beginnen we te bewegen op dezelfde manier als de film. Door windsimulators lijkt het alsof je echt vliegt: niet normaal. Je trekt zelfs je voeten omhoog als je over het water glijdt. Als je kans hebt het een keer beleven! We zijn wakker...

Mag niet ontbreken... Sully   Monsters Inc.

Wederom minimaal 30 graden hier in de Golden State, dus ik (D) wilde na SOARIN' een nat pak halen en waar kan dat beter dan in de wildwaterbaan. C ging niet mee, had geen zin om de hele dag met een natte p... ik bedoel broek te lopen. Met haar geluk zou ze wel weer onder een watervalletje vast komen te zitten, dus ben even snel alleen gegaan.

Na het afkoelen diverse attracties gedaan. Hoogtepunten in dit park zijn toch wel de Racers van de film Cars (zie video), de rollercoaster California Screaming en de Tower of Terror. Deze laatste zorgde voor een memorabel momentje vandaag. Een Afro-Amerikaanse familie ging voor de eerste keer in deze attractie en laten ze nou net naast ons op het bankje plaatsnemen. We stelden ze nog even  gerust: "Er gebeurt niet veel" hahahaha! wel dus! Toen die lift naar beneden viel heeft de hele stad Anaheim kunnen meegenieten. Aaaaaaaaaaaarghh!!!

Tower of Terror

Nu op naar de musical Alladin. 45 minuten durende show waarin de hele film wordt uitgebeeld. Ook weer professioneel uitgevoerd inclusief erg geestige geest. De ene oneliner na de andere gooide hij eruit. Net als in de film (stem Robbin Williams) stal hij ook hier de show. Nou ja voor mij dan. Na de eerste scène zat C namelijk op het puntje van dr stoel voor de Alladin van vandaag. Ach ja mannen dat moeten wij doen... Olifanten door het theater, het vliegende tapijt over het publiek met de acteurs erop, alles was weer in de puntjes geregeld. Topshow! Hierna vele attracties gedaan In beide parken. En ik geef het maar toe, moest nog even het kind In mezelf naar boven halen in de Pirates en Indiana Jones. De soundtracks in de attracties zijn al voldoende bijna.

Hollywood

Verder ons weer helemaal volgepropt met vet en zoetigheid. Heel lekker was de verse annanasjuice met annanas softijs. Ja de buikjes zijn al iets ronder na meer dan 1 week USA. Je kan echt vrijwel nergens normaal groente of fruit halen. En mocht je iets gezonds tegenkomen dan is de portie weer zo abnormaal groot dat de calorieën voor de hele dag weer binnen zijn.

Ananas or Annnaaannaas

De dag eindigde met wederom een 45 minuten durende show voor het met neon verlichte reuzenrad. De WORLD OF COLORS. Nog nooit eerder ergens gezien. Disney presteert het om op een  waterfonteinenshow beelden te projecteren van alle klassiekers. Dit samen met vuurballen en perfect getimede muziek, zorgt ervoor dat C weer een paar traantjes verloor. Kippenvel! We hebben het proberen vast te leggen op video. Helaas is dit maar een fractie van de gehele show. Wat een afsluiter.

World of Colours What a show Effecten lichtshow

Morgen verlaten we het pretparkenstadje Anaheim om het volwassenpretpark Vegas aan te doen. Beiden zijn nog Vegas Virgins, dus dat belooft wat. Als jullie niets meer horen na morgen hebben we waarschijnlijk de big jackpot binnen.  Feestje bij Hugh thuis in Beverly Hills dan maar met zn allen? Durf te dromen hè...

TOT MORGEN!

D

1. Salina:
    5 september 2014
    Gefeliciteerd met je hertentamen!! Zorg minder weer
  2. Cherrelle:
    5 september 2014
    Thnx Salin! Ook nog steeds aan het volgen zie ik. Leuk groetjes daar ik ga maffen. Is kwart voor een hier gaap. ..
  3. P oom:
    5 september 2014
    Afro-amerikanen??? hahahhaha, jullie zijn al echt helemaal ingeburgerd. Dat zijn toch gewoon 'negers' man!
    Helemaal top weer guys.Veel plezier in Vegas.

ennuh... volgens mij is het toch écht ROBIN Willams. :)

PS: Dan gefeliciteerd met het halen van je hertentamen. Ik geef het hier verder door.
  4. Jasmina:
    5 september 2014
    Danny, gefeliciteerd met het behalen van je hertentamen! Top gedaan. Zeg tegen Cherrelle dat Jenny de twee hertentamens ook heeft gehaald. :-) Veel plezier nog! Dikke kus
  5. Bas:
    5 september 2014
    Haha Dan je moet storywriter worden! Kappen bij mn en met je studie gewoon schrijven ;) gefeliciteerd met je hertentamen! Veel plezier in Vegas met Brum en pris!
  6. Cherrelle:
    5 september 2014
    Robin Williams ja idd. Aangepast thnx. Blij met het cijfer, bedankt voor de felicitaties. JASMINA Ik geef het door aan mn sleeping beauty morgen. Feli Jenny met jouw cijfers.
  7. Denies:
    5 september 2014
    klasse Dan. Elke ochtend kijk ik als eerste in de mal of er weer een verhaal van jullie staat.. blijft echt onwijs leuk om te lezen, ook leuk geschreven steeds door jullie! worden we toch een beetje meegenomen op jullie reis.
    Veel plezier nog. En de fotos met Hugh (of eigenlijk iedereen rondom Hugh) zie ik graag :-)
  8. Marco:
    5 september 2014
    Weer mooi verhaal jongens en de foto's zeggen ook genoeg. .......wat is dat met die Robbie, robbin, robing, robby, robin Williams. .....ha ha ha we weten in ieder geval wie wij bedoelen. ..lees nog steeds met plezier jullie verhalen guys.
    Klasse dan met jouw herexamen gefeliciteerd gozer dat is een extra gokje in vegas waard............laterzzzzz xx
  9. Connie:
    5 september 2014
    Super leuk weer geschreven D en C. Het is net of je er zelf bij bent. Ga inderdaad samen schrijven net als Nicci French zijn ook man en vrouw. Wat een geweldige show zal dat geweest zijn als mijn meissie een traantje weg moest pinken. Zitten nu in de trein naar Schiphol. Super veel plezier nog en keep on writing lieverds love jullie dikke kuzzzz xxxxx
  10. Connie:
    5 september 2014
    Oh ja Dan zal het bijna vergeten. .....GEFELICITEERD! !!!!!!!
  11. Melis:
    6 september 2014
    Dan gefeliciteerd!!! In the pocket, yes!
    Klinkt nog steeds fantastisch. Na ons hele succesvolle skype gesprek v gisteren hoop ik jullie in vegas even te spreken. Ga blackjacken!!!dikke kus van simon en mij!
  12. Berna:
    6 september 2014
    gefeliciteerd!je kan het maar hbben!kijk steeds of er al weer bericht is van jullie!super!geniet ze!
  13. Nelly de bles:
    6 september 2014
    Gefeliciteerd heerlijk omdat te horen op jullie super vakantie top!!!!!!