Dag 14 - Nogal doods....

10 september 2014 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Goedemorgen allemaal. Gisteren hadden we weer een lange autorit voor de boeg. Vanuit Las Vegas door de extreme hitte van Death Valley naar het in de bergen gelegen en koelere Mammoth Lakes.

De dag begint met een bezoekje aan de M&M store aan de overkant van ons hotel. Brum en Priscil nog even opgehaald bij hun kamer en toen met ons vieren naar de overkant gelopen. Alles wat je maar kan voorstellen qua merchandise hebben ze hier op 4 etages uitgestald. En natuurlijk alle kleuren M&M'S. We hebben ons net als de hotels verbaasd over de grootsheid, maar verder heb je er niet veel aan. Ook hier draait het om 1 ding geld geld geld. Beetje moe van geworden. Dus met gierende banden weg na B&P gedag te hebben gezegd.

M&M store M&M store2

De hele dag zijn we vandaag aan het rijden, dus snel de tank volgegooid en een subwaytje voor onderweg. We hebben vandaag weer veel mooie natuur gezien. Schitterende bergen en oude boerderijtjes zoals je van de westerns kent. De koeienhuidjes op de hekken liggen te drogen in de zon. Ja C mooie laarsjes heb je gekocht haha.

Route

De hitte was in Vegas wel meegevallen door de regen. We hebben  het echte woestijnklimaat wel beleefd in Death Valley. Zeker boven de 30 graden was het, maar niet de extreme hitte zoals deze in de boekjes staat beschreven. Gelukkig maar. We zagen ons al met een overhitte auto langs de weg staan zoekend naar een beetje water. We waren goed voorbereid er stond 12 liter water op de achterbank van de auto.

Welcome to Death Valley DV vallei

De rit is goed verlopen en weer veel natuurwonderen mogen aanschouwen. In vergelijking met de Canyon is het wel iets minder indrukwekkend. We zijn gewoonweg verwend, maar toch hebben we veel mooie foto's gemaakt. Zandduinen tussen de rotspartijen, verschillende kleuren bergen naast elkaar, de vallei naast je als je op smalle weggetjes in de bergen van Death Valley rijdt. Het was eigenlijk weer smullen, maar je bent ook vooral bezig met je eigen veiligheid. Dubbel gevoel: je wilt genieten van het landschap, maar eigenlijk ook zo snel mogelijk door het park heen voor de verkoeling. Bij iedere viewspot staan ook waarschuwingen om niet op eigen houtje te gaan wandelen. Nou we hebben het overleefd. Mocht je ooit dit park aandoen bereid je goed voor. Er zijn nog steeds gevallen bekend van toeristen die het niet overleven.

Zabriskie Point Extreme heat DV

De moeheid van de reis begint vandaag echt toe te slaan. We moeten vaker wisselen om de auto te besturen. Lange avonden in Vegas, alle indrukken, vroeg opstaan. Tel daar ook nog de verkoudheid door de airco en de weinig vitamines door het eten bij op, en je voelt gewoon minder energiek.

Als je Death Valley achter je laat wordt het landschap snel groener en krijgen we ook weer meer energie van de mooie bergen aan beide kanten van de weg. De Sierra Nevada doorkruisen we vandaag. Na enkele uurtjes komen we aan in Mammoth Lakes in de bergen. Dit is in de wintermaanden een mooi ski-oord. Dus de gebouwen zijn ook in de stijl van wat wij kennen uit Zwitserland. We checken om 1900 uur 's avonds pas in bij Sierra Lodge. Moe!

uitzicht1 uitzicht2 vanuit kamer

Ploffen neer op bed en bestellen een pizza. Friends marathon is bezig op tv. Leuk om te zien na onze Warner brothers tour. Dus even lekker gechillt deze avond. Vandaag op zoek naar de groene natuur hier in Mammoth Lakes en het natuurpark Yosemite.

pizza

Groetjes D

1. Melis:
    10 september 2014
    Beetje chillen tussendoor hoort er ook bij. jullie hebben straks nog een vakantie nodig om bij te komen. maar het is het vast allemaal waard!! geniet nog van al het moois. jullie kunnen straks geen vet eten meer zien volgens mij. Kussss
  2. Connie:
    10 september 2014
    Lieve schatten had vanmiddag via de app het een en ander gehoord maar blijf mijzelf verbazen wat een reis jullie maken. Zo jammer dat er zo weinig fruit en groente te krijgen is. Als jullie thuis komen kom maar snel bij ons een heerlijke groente schotel eten met een bak fruit erbij ha ha. Begrijp dat de moeheid gaat toeslaan je zou deze reis eigenlijk in zes weken moeten doen. Nou schatten doe voorzichtig en tot snel xxxxx love jullie xx
  3. P oom:
    11 september 2014
    Leuk geschreven weer. Voor jullie wordt het misschien gewoon, maar hier blijft het leuk om te lezen en met jullie mee te maken.
    Zal wel even wennen zijn aan de porties als je hier bij domino's een pizza(tje) besteld.
    Keep writing... xxxx
  4. Petra:
    12 september 2014
    Spannend ritje hoor maar wel overleefd ha ha. Jullie zijn toe aan een beetje rust zo te lezen....maar geweldig om de foto s en stukjes te lezen. Xx