Dag 15 - In de schilderijen van Bob Ross

11 september 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Hallo lieve mensen! Daar zijn  we weer en deze  keer vanuit het  prachtige Yosemite park. Back to basic, daar later over.
Dinsdagavond eerst een goede nachtrust gemaakt wat Danny al aangaf. Woensdag ochtend even rustig aan gedaan, ontbijtje gescoord bij  een leuk tentje waar je je eitje in een huiskamerachtig zaaltje kon opeten.

Breakfast Club

Eerst de buurt verkennen van Mammoth Lakes. We zijn  eerst een stukje gaan rijden richting de Twin Lakes. Onderweg al de mooiste Kodak momentjes kunnen schieten dankzij de super mooie omgeving.

welkom Mammoth lake samen lake2  opgedroogd meer lake1 wild bears

We kwamen een vrouw tegen die zei dat Yosemite park (onze volgende stop ) last van bosbranden had. De Tioga Pass kon ook wel is afgesloten zijn. O nee hè,  hebben wij  weer. Zo  naar uitgekeken. Eerst maar even naar het Welcome Center in ML. Gelukkig, de Tioga Pass open. Nu kijken of onze tent nog te bereiken is. Ja jullie lezen het goed..... Tent!! Terug naar het hotel waar de aardige man een telefoontje voor ons heeft gepleegd naar "the other side of the mountains". Ja gewoon bereikbaar en open. Nou dat is mooi..

We zijn dus via de Tioga Pass, op 3km hoogte, het Yosemite park ingereden.  Deze pass is ongeveer 96 km lang en open van juni tot november. Ze zeggen ook weer 1 van de mooiste routes  van de VS. Nou dat is zeer zeker waar. Het lijkt wel, na elke bocht gepasseerd te zijn, weer in een schilderij terecht komt. Ongelooflijk dat dit de natuur is en niet gewoon aangelegd. Je blijft je ogen uitkijken, ook hier weer.  We hebben een paar uur over deze weg gedaan, terwijl die niet eens zo  lang is. Je rijdt langzaam en kan elke 100 meter wel stoppen voor een foto.

Cher dal  Danny dal 2  ingang Yosemite tioga pass

meer op berg  model onder boom  Danny dal

Vlak voordat we bij ons kamp arriveerden, kregen we een melding in de auto: "change engine oile soon". O nee hè, dat meen je niet. Moeten we nou stoppen?  Kijk jij ff in t boekje dan. Lekker dan.. Kut Alamo. O een benzine station.. dat is mooi. .

Even rustig gekeken en we kunnen met deze melding nog 1000 km/600 mile rijden. Gelukkig maar. Even wat drinken halen.. Hey!! Jij weer.. Nou ook toevallig. Ik dacht wie is die vent met zijn zonnebril. De vriend van Richard(Greendyk). Nou dat is zeker heel toevallig. Zulke grote oppervlakte en toch elkaar weer tegenkomen. Heel bizar. Even staan kletsen weer met z'n vieren. Bleek dat zij ook in het zelfde hotel hadden geslapen in Mammoth Lakes en nu ook op weg naar hotel in Yosemite, maar geen tent ;).

Bij vijfen kwamen we aan bij Camp Curry. Eerst maar inchecken. Bij binnenkomst werden we meteen geconfronteerd  met een grote bruine beer, wel nep gelukkig. Wat mijn oog daarna zag, daar werd ik niet blij  van. Er hangt een muizenvirus in het park waar je erg ziek van kan worden. De mensen die mij goed kennen weten hoe bang ik ben voor muizen. Alhoewel het de laatste tijd gelukkig minder is en het nu alleen de ratten zijn. Nog even gevraagd of ze nog hotelkamers of luxe tenten/cabins vrij hadden maar helaas. Het werd echt de tent. Uitleg over het park. Auto moet leeg met alle etenswaren, water moet in de kofferbak. In de tent niet eten, drinken,  roken en alles waar een geur aanzit moet in de bearproofbox die buiten de tent staat. Eerst de auto maar legen. Onderweg al meteen begroet door Bambi's en hele kleine, snelle eekhoorntjes,  heel leuk.  Jut&jul vervolgens met onze koffers, een roze en een oranje, naar de tent lopen. Daar liepen we dan met onze grote zonnebrillen en mooie kleding. Totaal niet gepast natuurlijk. De tent viel mee  gelukkig. Ruim, genoeg dekens en kussens en erg belangrijk. . Schoon! Boven het bed hing weer een een kleine poster over het muizenvirus, inclusief  plaatje van een muis. Deze heb ik later omgedraaid,  ik wil het niet elke keer zien haha. Zijn even stukje rond het park gelopen, kijken of we wifi hebben waar hij het zou moeten doen (nee!!) en besloten om wat te eten op het park en vroeg naar bed te gaan. Danny werd steeds beroerder dus denk ik beste  beslissing. Stukje van de film Escape from Alcatraz  gekeken en toen lekker gaan slapen. Danny alvast wel gewaarschuwd dat als ik moet plassen hij wel echt mee moet lopen. Gelukkig werd ik maar 1x wakker en moest hij zelf ook. Vandaag rustig dagje in Yosemite Valley, de buurt verder verkennen. Wifi is slecht hier, om dit verslag af te maken moesten we met de shuttle naar hotel/kamp verderop. Verslag van vandaag volgt later. Nu eerst nog een stukje hiken op onze slippertjes ;).

Bye bye!!

X

Cherrelle

mooie tent  ons tentje  bearbox  muisje

1. Marco:
    11 september 2014
    Leuk d en c slapen in een tent. .....lachen en leuke foto's er weer bij mooi hoor elke dag op vakantie ff kijken wat jullie nu weer uitgevroten hebben.....ga door en jullie hebben genoeg te vertellen als jullie thuis zijn moeten we een avondje van maken. ......groeten uit een heet mallorca. ...
  2. Connie:
    11 september 2014
    Lieve schatten blijf mijzelf verbazen. .. .mijn kind in een tent met een muizenplaag. Toen ik het las vond ik het zo zielig voor je maar het valt gelukkig mee. We moeten idd een avond afspreken met iedereen om de verhalen live te horen. Zal nu wel blij zijn om jullie weer te zien maar eerst nog even van het mooie land genieten. Hier alles goed warm warm en nog eens warm maar niet klagen. Nou lieverds kijk uit en vooral genieten. Dikke kuzzzz van ons xxx ladden de padden xxxx
  3. P oom:
    12 september 2014
    Heu C en D. Ziet er wederom fantastisch uit. Echt heel mooi. Benieuwd of jullie nog beren zijn tegengekomen. Dat lijkt me echt geweldig... van een afstandje dan. Xxx
  4. Berna:
    12 september 2014
    hoi!leuk slapen in een tent als je net uit je hotelkamer komt!hahaha maar wat een dagen maken jullie je hebt weer vakantie nodig als je thuis bent!maar blijf schrijven!
  5. Petra:
    12 september 2014
    Wat een belevenis. Geweldig huiskamertjevoor ontbijtje en dan die mooie route. Geweldig een roze en oranje koffer en netjes gekleed naar je tent waar de folder v de muizen je achtervolgen. Hoop dat danny zich wat beter voelt. Spannend hoor zo n nacht. Dikke knuf