Dag 18 - We love LA

13 september 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hello everybody,

De reis gaat nu richting het einde lopen. Alles hebben we gezien wat we graag hebben willen zien. De lange reis van gisteren betaalde zich uit in een hele chille dag. Vandaag genoten van het zonnige Los Angeles en rondgehangen op de stranden van Santa Monica en Venice.

Beiden diep geslapen door het lekkere bed in het Wingate hotel. Uitgerust naar het strand gereden na het uitgebreide ontbijt in het hotel. We parkeerden de auto op loopafstand van de Santa Monica pier. Nadat het fietsavontuur in SF goed bevallen was, moest LA er ook aan geloven.

Rond twaalven lopen C en D binnen  bij Blazing Saddles Santa Monica. We would like to rent a bike. Nou deze medewerker had weinig zin in fietsen verhuren. De eerste echte chagrijnige verkoper zijn we tegengekomen. Vul daar maar wat formulieren in en we rekenen na de fietsrit wel af. Ok dan maar snel de fiets op. Nou meneer wilde eerst even de ID en Creditcard hebben. Gaat niet door vriend. Persoonlijke documenten laat ik nooit achter. Hij wilde deze na retourneren van de fietsen pas teruggeven. Dat stond op het bord geschreven. Nooit je ID of CC bij een vreemde achterlaten. Kopie maximaal, want er kan gewoonweg misbruik gemaakt worden.

Na wat rondvragen komen we bij een ander verhuurbedrijf terecht. Relaxed sfeertje,  een paar surfdudes die wat bijverdienen. Er wordt wat borg ingehouden van de CC. Zo hoort t! We springen, na uitleg over de leukste route,  zo onze lowriders op. We gaan fietsen over het strand van de Santa Monica pier naar Venice Beach. Uiteraard ook langs Muscle Beach Cher .

Lowrider d Lowrider c Venice

We hebben onze ogen uitgekeken op dit levendige strand. Beachvolleybaltoernooien, dj's, skaters, joggers, breakdancers, straatartiesten, rollerskate dansers. Noem het maar op en het komt hier voor. Yes we have Sea Life at Scheveningen hahahaha. Lekkere vibe hangt er. Je rijdt binnen 30 minuten naar Venice Beach. Maar doordat er zoveel te zien is zijn we paar keer gestopt.

Vooral de dansende rollerskaters zijn top. Iedereen neemt hier koelboxen, parasollen, dj set en goed humeur mee. En gaan dan het publiek vermaken. Ik had het nog nooit eerder gezien. Het leeft hier gewoon. Gaaf om daar deel van uit te maken. Venice zit ook vol met straatartiesten en winkeltjes,. Al doet het wel ouder aan dan Santa Monica, heeft het wel zijn charme. Cool om gezien te hebben. Zo op je fiets met de volle zon en de muziek uit verschillende kanten,  maakt het weer een mooi plaatje.

Na een uurtje te hebben rondgereden besluiten we terug te rijden. C wil nog wel eerst haar droom verwezenlijken om als CJ Parker op de foto te gaan. Ze mag een foto maken van de Baywatch meneer op zijn huisje. Yes!

Baywatch CJ

Nadat we fietsen hebben teruggebracht, hebben we nog wat rondgelopen op de pier en wat gegeten in het winkelcentrum. De artiesten die staan op te treden op de pier, zijn het allemaal net niet. Maar dat maakt hier helemaal niet uit. Doe waar je zin in hebt. Goede sfeer. Wat krijgen wij in NL toch een verkeerd beeld door al die criminele programma's altijd. We hebben in deze weken geen enkele keer agressie gezien. Wederom een andere kijk op de USA.

Na nog even op het strand te hebben gezeten op onze nieuwe handdoek met de tekst I love LA, zijn we richting het hotel gereden. Even douchen omkleden voor onze laatste avond in de USA.

Pier samen Zeker weten

De laatste avond hebben we doorgebracht in 3rd Street Promenade. Gezellige winkelstraat in Santa Monica. Na wat kledingwinkels te hebben bekeken zijn we neergestreken bij een Italiaans restaurant. Lekker flesje wijn, heerlijk hoofdgerecht en dessert. Mooie afsluiter van deze mooie dag en ook wel de vakantie. Morgen staat vooral in het teken van de reis huiswaarts.

Restaurant Laatste diner Dessert

Tot snel.

Danny

1. Connie:
    14 september 2014
    Super gaaf daar die standen. Inderdaad een hele andere kijk op Amerika. C je had eigenlijk een rood badpak moeten kopen alias mrs. P. Anderson. Nee hoor schat jij bent veel mooier en echt!!!!!!! Ben benieuwd wanneer jullie terug kunnen vliegen vind het zo super leuk dat jullie deze reis hebben kunnen en mogen maken. Is tenslotte ook niet voor iedereen weggelegd. Wij blijven hier nog een paar dagen op Bay de El Arenal waar het nog steeds goed vertoeven is. Wens jullie een veilige terugvlucht. Lekker ff maffen in the plane. Nou schatten tot snel en C tot vrijdagmiddag aan boord. Love jullie xxxxxxxx
  2. Marco:
    14 september 2014
    Heerlijk strand daar d en c maar kan natuurlijk niet tippen aan het strand van mallorca. .......ha ha ha leuke foto's weer. Jullie hebben echt een trip gemaakt die jullie nooit meer vergeten volgens mij. Leuke verhalen en prachtige foto's daar kunnen jullie met plezier naar terugkijken.
  3. Jen:
    14 september 2014
    Bas en ik zitten naast elkaar jullie verhalen te lezen... Wat gaaf! Echt een mooie vakantie hebben jullie gehad en wat prachtige plekken hebben jullie gezien!
    Danny, als mijn maatschappij leraar, heeft me een paar nieuwe woorden geleerd: huiswaarts, bijvoorbeeld... Ik dacht dat jullie naar de dokter gingen! Hahaha!

Fijne reis terug schatjes!
  4. P oom:
    14 september 2014
    Hey c en d... jammer dat het er (bijna) op zit voor jullie. Maar denk.wel dat jullie een reis achter de rug hebben die je nooit meer vergeet. Leuk dat wij er een beetje bij mochten zijn. Xxx
  5. Berna:
    14 september 2014
    mooi strand verhaal dus het is dus echt zo als op tv!jammer dat het er al weer op zit voor jullie maar het is iets om nooit te vergeten!kan je met een goed gevoel op terug kijken als je allebei 80 bent
    in een aanleunwoninkje zitten!xxxxx