Hello Carnival Cruise

1 mei 2015 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Hallo volgers,

Vandaag is het maandagavond, 22.18 en tik alvast dit verslag op onze loveboat.
Vanmorgen ons armoedige kamertje in Hollywood verlaten om vervolgens een broodje te scoren bij de Subway en wat Cola Light in te slaan voor op de boot.
Hierna rijden we door naar de Car Rental Return van Alamo. Na ongeveer 38 rondjes te hebben gereden komen we eraan. Zowel de Tom Tom als de borden lieten ons in de steek.
Onze auto (koekblik volgens Danny) ingeleverd en door naar de uitgang waar we van plan waren een taxi te pakken naar de Port Miami  Blijkt dat we opgewacht worden met een shuttle vanuit Alamo.  Nou dat scheelt weer. We worden afgezet bij de Carnival Ecstasy.
Koffers worden meteen in ontvangst genomen en wij kunnen doorlopen naar de security. Paspoort laten zien, gezondheidsverklaring en een security check. We kunnen doorlopen en wachten in de volgende rij waar we uiteindelijk aan de balie  opnieuw alles moeten laten zien en ons pasje krijgen waar alles omtrent de cruise op komt te staan qua kosten.
Hierna kunnen we het schip op. Je komt binnen in de centrale hal die we al meerdere keren op YouTube gezien hebben. Dit schip is de oudste van Carnival. Aangezien wij vandaag weg wilden en ook deze route konden we niet anders. Toch is ons eerste indruk goed. Lekker oubollig maar dat heeft ook wel weer wat.

Cher haven   Danny haven

Op zoek naar onze kamer. We zitten op deck 4, kamer R128. Kamer valt ook reuze mee, ouderwets maar super schoon.

Cabin

We hebben niet echt honger maar wel behoefte aan fruit. Maar weer eten dus en de boot verkennen. Voordat we wegvaren krijgen we eerst nog een safety briefing. Nou moet ik toch weten hoe belangrijk dit is, ook met mijn werk,  maar dit slaat nergens op. Komt er vooral op neer dat we moeten weten waar ons mustar station C is, waar we vervolgens met zn allen op een kluitje te wachten staan op het volgende alleen er komt geen volgende.  Ze willen ons alleen duidelijk maken waar we moeten verzamelen als er nood aan de man is. Krijg er helemaal de kriebels van en zie alleen maar de Titanic voor me. We vertrekken eindelijk uit de haven van Miami. Bij de guest service eerst ook maar is informeren hoe het zit met de drinking packages. Danny is al weken bezig om zo goedkoop mogelijk aan drank op de boot te komen. Uiteindelijk komt het er op neer dat je toch echt afhankelijk bent van de prijzen op het schip. Jammer schat. We nemen allebei een softdrink pakket van 6 dollar per dag per persoon. Uiteraard moet dit gemixt worden, dus ben je goedkoper uit om een hele fles aan boord te kopen. Het wordt een fles bruine bacardi voor 80 dollar. Kleine nipjes alsjeblieft haha.

Rum
We zitten nog even in het bubbelbad en dan begint het te regenen. We gaan ons opfrissen op de kamer en in de avond eten we in het restaurant en verkennen we de boel weer.  Overal op het schip heb je bandjes, zangers en zangeressen, casino, barretjes. Voor Brum en Pris. . Het doet mij denken aan jullie hotel in Vegas. In de grote zaal zijn stand-up comedians aan het woord waar we een kijkje nemen. Niet heel grappig vind ik het, zou ook best kunnen dat ik het niet begrijp ;)
We eindigen de avond in de discotheek. We gaan aan de zijkant zitten met een drankje en kijken onze ogen uit. Iedereen gaat werkelijk helemaal los. Dacht dat ik goed kon twerken als ik dronken ben, maar de afro-amerikanen en latina's geven het goede voorbeeld hahaha.. We liggen in een deuk om iedereen. Muziek is ook gaaf. Alle oude Tempel en Asta hits komen voorbij.
Na een tijdje terug naar de kamer, morgen ons eerste dagje Bahama's.

Toedels!
Cherrelle

1. Marco:
    2 mei 2015
    Mooi mooi mooi jongens heerlijk genieten!! En danny ik zou die fles ook met mijn lecen verdedigen ha ha ha.. ......
  2. Connie:
    2 mei 2015
    Super leuk weer om te lezen. Lekker dat fruit. Flink van genoten hoop ik. Ga snel volgende verslag lezen. Zooo leuk xx